Död o Återfödd – Bloggen som ger dig svar på livets djupaste gåtor och mysterier – Vart tar vi vägen efter att vår köttkostym dött? Plus 100-tals frågor till…

VAD SÄGER NI, SKEPTIKER? Vad orsakade det mystiska ljusfenomenet över Norge den 9 december 2009?

Posted on: 2 april, 2010


 

MYSTISKA LJUSFENOMEN ÖVER NORGE OCH RYSSLAND, 9 DECEMBER 2009 !!!

DAGEN INNAN BARACK OBAMA FICK SITT FREDSPRIS, 10 DECEMBER 2010, I NORGE !!!


Mystiskt ljusfenomen i form av en spiral, syntes över norra Norge under ca tio minuter, den 9 december 2009:

http://www.youtube.com/watch?v=1hrWjkn_DHs

 

Samma dag, den 9 december 2009, syntes ett mystiskt ljusfenomen över Röda torget, Moskva, både dagtid och nattetid:

http://www.youtube.com/watch?v=MO8RwdLtdfw
http://www.disclose.tv/action/viewvideo/34919/UFO_Pyramid_Over_Kremlin_Russia_December_2009

 

Barack Obama fick dagen efter, 10 december 2009, Nobels fredspris:

http://divinecosmos.com/index.php/start-here/davids-blog/521-disclosure-endgame

 

Vetenskapliga bevis för att ljusfenomenet i Norge inte orsakades av någon missil:

http://bringthefunk.blogspot.com/2009/12/on-norway-spirals-and-their-physically.html

Det riktigt ruggiga är att HAARP har en anläggning i närheten av ljusfenomenet:

http://divinecosmos.com/index.php/start-here/davids-blog/521-disclosure-endgame?start=1
http://www.enterprisemission.com/Norway-Message.htm

DO THE MATH:

http://divinecosmos.com/index.php/start-here/davids-blog/521-disclosure-endgame?start=1

Now let’s do a grand review what we’ve learned about the Norway Spiral, and add it all up to see the ‘big picture’ of what we’re dealing with here:

    * You have absolute proof that the arms of the Spiral could not have been missile exhaust — they were rotating at no less than 710 miles per hour.
    * You have a HAARP facility right below where the Spiral manifested, as photographed from Tromsø, Norway.
    * You have an electromagnetic beam with a clockwise spiral, which proves it had to have come from the ground up.
    * You have pictures clearly showing the beam appearing to be ‘projected’ from the ground, where everything tapers down to a bright center point.
    * You have open acknowledgement in Indian mainstream media that HAARP can create ‘odd shapes’ of ”luminescent bands radiating from the center of a bulls-eye”  that are visible to the naked eye — at only 3.6 megawatts.
    * You have the EISCAT facility capable of doing 277 times  more power than HAARP needed to create a ”bulls-eye with luminescent bands”.
    * You have the energy readouts showing the EISCAT facility was running at maximum power during the entire time the Norway formation was seen.
    * You have animated graphics from the Office of Naval Research proving that identical  spiral formations can be created by HAARP over a gigantic area — namely all of Alaska and the northern portion of British Columbia.
    * You have ‘TEQUILA sunrise’, a test intended to light up the sky, being conducted in Norway with EISCAT during the exact  time the Spiral appeared.
    * You have the Russians allegedly shooting a missile right into the area where this super-high-powered EISCAT test is taking place — a missile which promptly blows up and ‘fails’.
    * You have video proof from Japan that complex holograms can be projected from the ground into a reflective media in the atmosphere, suggesting HAARP, or a related technology, might be able to do a lot more than just spirals.
    * You have a gigantic tetrahedron-shaped UFO hovering over the Kremlin in Russia for hours… on the very same day as the Norway Spiral.
    * You have the Circlemakers redundantly flagging the exact date, in advance, that the Russia / Georgia war ended in a ceasefire — August 16, 2008.
    * You have a crop formation clearly establishing a Nazi connection with the Bush regime and the Pentagon — prior to the results of the 2008 election.
    * You have insider testimony that the Russians acquired a vast treasure-trove of secret New World Order documents in this same August 2008 invasion.
    * You have the possibility that the Russians learned how to create holographic projections with HAARP and other technologies as a result of this ”new acquisition” in 2008.
    * You have the possibility that the Kremlin Pyramid was a field-test of such ‘new’ technology — on the very same day as the equally-manmade Norway Spiral appeared — since it was the best time of the year to get results by bouncing these technologies off of the ‘meteor dust’ in northern latitudes.

And lastly, you have both of these stunning aerial formations appear the day before President Obama accepted the Nobel Peace Prize — in the very same country the Norway Spiral appeared in!

Medierna bekräftar det mystiska ljusfenomenet över Röda torget i Ryssland:

http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1236880/UFO-hovers-Red-Square-Moscow.html

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/ufo/6837200/UFO-pyramid-reported-over-Kremlin.html

http://english.pravda.ru/society/anomal/18-12-2009/111237-ufo_moscow-0

http://www.examiner.com/examiner/x-2383-Honolulu-Exopolitics-Examiner~y2009m12d19-Pravda-hides-link-between-Kremlin-UFO-pyramid–Norway-light-spiral

 

 

TILL DISKUSSION:

Vad säger ni, kära vänner, vad är det som ligger bakom dessa mystiska händelser i Norge och Ryssland den 9 december 2009?

 

DET MYSTISKA LJUSFENOMENET ÖVER NORGE, 9 DECEMBER 2009…

 

DET MYSTISKA LJUSFENOMENET ÖVER MOSKVA, 9 DECEMBER 2009…

 

 

KAN INTE VARA NÅGOT ANNAT ÄN HAARP, ELLER HUR?

 

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)….Herren vare med er!

Aum, Om tat sat, Hare Krishna

Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt


44 svar to "VAD SÄGER NI, SKEPTIKER? Vad orsakade det mystiska ljusfenomenet över Norge den 9 december 2009?"

Måhända var det bara en tillfällighet. Det finns follk som slår 6:or tre gånger på rad med en tärning oxå.

Gilla

Tillfällighet att det hände *vad*?Vad var det som orsakade dessa mystiska ljusfenomen…???

Gilla

Var har vi alla skeptiker? 🙂

Gilla

Blixten. Du tror givetvis enbart på fanatiska källor och konspirationsteoretiker. Så vad verklighetsanknytna människor skriver i ämnet har förstås ingen betydelse – du tar inte intryck av någon som tror annorlunda än dig, och förr eller senare slutar du bara att svara på frågor.Som till exempel mina sju numrerade, ihttp://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/03/manbluffen-1969-1972-astronauterna-pinsamt-generade-efter-sina-bluffresor-snacka-om-konspiration- där tog dina svar slut, eller upprepades in absurdum. Eller tänker du göra ett nytt försök?De handlar om DINA EGNA resonemang, så du behöver faktiskt inte hänvisa till andra källor än din egen geléklump. Jag vill fortfarande veta hur du får ihop ”månbluffen” med de obemannade långväga sonderna, och hur DU tänkte när du återgav våg-citatet.Kan du? Vågar du?

Gilla

Verklighetsanknytna människor?Så vad är då verkligheten bakom 9 december 2009….???

Gilla

Verkligheten är att du, snilelblixten, så snart det inte längre passar, undviker frågorna i tidigare trådar, trots att vi ständigt påpekar att du ”glömt” dem.Ser också fram emot dina svar på Antons frågor i den tråden han nämner ovan. När har du tänkt svara på dem? // Anders

Gilla

Har svarat!Har inte du också några frågor till mig?

Gilla

Visste inte vad HAARP var för något, men tackar för att du upplyst mig om detta. Konstiga är att du inte tror det var något GUDOMLIGT över hela händelsen.

Gilla

HAARP är inte något gudomligt projekt…långt därifrån…!!!

Gilla

-Jag är säker på att Vishnu ligger bakom.

Gilla

Inte ett grässtrå kan röra sig utan Hans sanktion…

Gilla

Verklighetsanknytna människor. Allvarligt talat, den där trekanten ska ha svävat över Moskva i FYRA TIMMAR och allt vi fick var ett par suddiga youtubesnuttar?Trovärdigt, verkligen. Mmmmm. Tjenare.

Gilla

Det var illuminati som samarbetar med utomjordingar för att kollektivt sätta foliehattar på mänskligheten för att förhindra oss från att inse den yttersta sanningen!

Gilla

Elias,Hur vågar du komma med såna avslöjanden…?!Akta din tunga. Annars kanske utomjordingarna kommer och tar dig!

Gilla

Den där Moskva-grejen ser ganska mycket ut som en gigantisk jäkla foliehatt, när man tänker efter. ♫ Meine gigantischen Zinnfolie Hut, er hat Drei Ecken… ♪

Gilla

Anton: Me like Geleklump: Geleklump: Vad får du allt ifrån?

Gilla

Och spiralgrejen. Alltså. Ljusfenomenet observeras, folk häpnar, fotograferar och undrar. Folk som har koll räknar ut att det torde vara en rysk missil. Ryssarna nekar. Folk som har koll fortsätter att säga att , jo jo, det måste allt vara en missil. RYSSARNA ERKÄNNER till slut, fast det är pinsamt. End of story.Men på VISSA bloggar kan man läsa att det är nånting KONSPIRATORISKT och gärna experimentell teknologi som har med både Tesla och CERN och Moskva-UFOn och sädescirklar att göra, och dessutom hittar man snabbt namnet RICHARD HOAGLAND i allt det här – en riktig överste-knasboll med långtgående knaspåståenden om både Månen och Mars och det ena med det andra.GISSA om jag väljer att gå på den officiella linjen i det här.Bara för att det FINNS en ”alternativ förklaring” någonstansifrån, måste det inte vara den som stämmer. Inte ens om det är aliens eller Atlantis inblandat.

Gilla

Rysk missil?Skämtar du med oss?Går du på precis allt som de officiella kanalerna matar dig med?Hur lättlurad får man vara egentligen…???

Gilla

Tror du pà liv pà andra planeter?Stjärnorna är en barriär som människan vill passera… Det mest osannolika som jag finner är att jorden är den enda planeten som innehar liv, det finns bakterier som inte har behov av syre för att överleva sà… Enklare liv finns det nog med all säkerhet pà andra planeter…

Gilla

Givetvis finns det liv på vareviga himlakropp!Vår Skapare skapar inte himlakroppar, boningar, utan att se till att det bor någon på dem…Frågan borde istället ställas så här:Finns det NÅGON planet som INTE har liv?

Gilla

”Hur lättlurad får man vara egentligen…???”Ja, gränsen går nog en bit INNAN man tar till sig alla youtube-filmerna du går efter.Ärligt talat, det sitter väl folk som inte har nåt annat för sig än att hitta på konspirationsteorier som passar vartenda suddigt foto som dyker upp. Och har man en gång hittat på en konspirationsteori, ja då finns det människor som tar den för sann bara den inte har någonting med rationellt tänkande att göra. Så fyra timmar UFO över Moskva = sant! Oavsett hur få som kan bekräfta det (aha, men det NÄMNS hundratals vittnen, vart nu de har tagit vägen? Jo, det tar den stora konspirationen hand om, förstås…)Det är så löjligt så man kan bara skratta åt det! Med en tår i ögonvrån. Oh, the humanity.

Gilla

Vetenskapliga bevis för att ljusfenomenet i Norge inte kan ha orsakats av någon rysk missil:http://bringthefunk.blogspot.com/2009/12/on-norway-spirals-and-their-physically.htmlDessutom, om det nu hade varit en rysk missil, hur kommer det sig att ingen i Ryssland, Finland, eller Sverige såg den, med tanke på att den ska ha skjutits upp över ryskt territorium…???

Gilla

Jag önskar att det skulle finnas utomjordingar, hade inte det vart kul 🙂 Dom kanske hade kunnat tala om sanningen om livet.Om det finns en civilisation som är så enormt utvecklad att den kan ta sig igenom universum till ett annat solsystem, varför är det då de enda den gör en liten konstig ljusspiral över Norge och en liten triangel över Moskva. Kan den inte bara visa sig på riktigt.

Gilla

Finns både inomjordingar och utomjordingar!Men menar du att HAARP har med utomjordingar att göra?

Gilla

”Vad orsakade fenomenen den 9 december 2009?”Ingen aning

Gilla

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/03/gud-ar-en-person-vi-minigudar-har-personlighet-sinnen-och-kanslor-givetvis-har-aven-gud-det#lastComment

Gilla

Eftersom du och ett par andra Gudsförnekare här har erkänt att ni hänger och vakar över min blogg enkom för att se till att människor inte påverkas och tar till sig de sanningar jag förmedlar, varför ska jag då offra så mycket av min tid för att svara på era ändlösa frågor, när ni ändå aldrig tänker bli påverkade av mitt budskap?Som att kasta pärlor för svin…vad är nyttan?

Gilla

Det där är inte vetenskapliga bevis, det är en persons egna uträkningar, som går stick i stäv med andras. Och vi vet ju hur DINA EGNA bedömningar av ANDRAS ”bevis” är – minns med värme fadäsen med VÅG-CITATET som du använde utan att ha en aning om vad det skulle innebära.

Gilla

En religiös fanatiker och en politiker kommer oftast undan med undvikande svar, om ens några alls!Ateister behöver inte bevisa att det INTE finns någon gud. Det är teisterna som har bevisbördan eftersom de påstår att det FINNS en gud…..

Gilla

Alla som påstår något har bevisbördan!Du påstår att vår evige Skapare inte existerar, och då är det du som har bevisbördan!

Gilla

Jag tycker att det är enbart löjligt det här med :”Bevisa att Gud finns, hit å dit …”Kruxet med den andliga dimensionen är….att…den inte / icke följer samma lagar som den fysiska.I den grova fysiska delen av verkligheten, kan vi bli visade något eller få något demonstrerat för oss — och därefter ”tror” vi på det. (Vi har fått bevis.)Det andliga fungerar tvärtom (kan man säga). Så länge du inte ”tror” något på det andliga, så hålls alla dörrar stängda. Du blir inte visad någonting. Det är när du börjar ”tro” på det, som dörrarna börjar öppnas och du börjar få än det ena och än det andra demonstrerat för dig. Du börjar få bevis.Knepigt värre . . . . . . Så,. . . ni som förnekar den andliga sidan av tillvaron – ni kommer aldrig att få något som helst bevis för det andliga. Så är det bara . . . . .

Gilla

Mitt i prick!Så länge man inte har någon ärlig önskan om att få kunskap om den andliga dimensionen och dess fenomen, så kommer man inte att visas något!Helt korrekt!

Gilla

Irene, det handlar inte nödvändigtvis om att förneka den andliga sidan eller inte, utan om att man måste kunna hålla isär andligheten, det man tror – filosofiska spekulationer i saker man inte kan få fysiska bevis på – och det man kan observera och resonera sig fram till om den fysiska verkligheten. Så medan vi som kanske kan kallas ”mindre andligt orienterade” (även om det finns mycket att resonera kring där också) inte kan få fysiska bevis för det andliga (och det är ju heller ingenting vi förväntar oss) kan de ”MER andligt orienterade” inte förvänta sig att de ska komma någonvart i naturvetenskapliga debatter med andliga argument, eller hänvisningar till religiösa skrifter. Någonting som Snilleblixten borde ta till sig.Och jag vill betona att detta INTE är en klyfta mellan religiösa och ateister: åtminstone alla religiösa som jag känner (ganska många) kan utan STÖRRE problem hålla isär rationellt tänkande, vetenskap, den observerbara fysiska världen osv från sin religiösa tro (dvs evolution och religion behöver inte vara motsatta hållningar).

Gilla

Anton,Jag talar om det andliga och den andliga dimensionen / sidan. Jag talar INTE om något religiöst. Där har du nog missuppfattat min text. 🙂

Gilla

Irene, jag är osäker på vad du gör för distinktioner, men jag tror att du ändå förstår vad jag menar. Andlighet, religiösa övertygelser och gudstro torde kunna ställas på ena sidan, som opåtagliga, filosofiska och teologiska funderingar – hur seriösa som helst men inte föremål för fysisk bevisning… och den påtagliga, fysiska världen på andra sidan, undersökbar med den vetenskapliga metoden.Och med olika sidor menar jag inte att de skulle vara motsatta, oförenliga eller ömsesidigt uteslutande, utan bara att de inte kan resoneras kring på samma sätt. Beskrivningen av den fysiska världen har ingen nytta av ”bevis” från den andliga världen – eftersom de vetenskapliga resonemangen i möjligaste mån ska fungera objektivt, oberoende av personlig tro.

Gilla

Anton,Jag vet inte riktigt varför du skriver det du skriver. Jag håller med i det du säger……men ser inte att det skulle ha någon som helst koppling till det JAG skrev. Och det ser onekligen ut som en kommentar till det JAG skrivit … =oDu kanske bättre förstår det jag skriver om vi byter ut ordet ”andlig” mot ”icke-grov-fysisk”…… eller ”icke-fysisk” ….. ?! Jag syftar på en existerande verklighet – inte ideer eller religiös tro eller filosofi eller dyligt.

Gilla

Irene, jag är inte helt säker själv. 🙂 Det är ju inte så att jag motsäger det du skriver, jag bara knyter an till det. Framför allt på grund av arenan där det yttras: Snilleblixten är ju en mästare på att blanda ihop det andliga och det fysiska. Om man nu ”förnekar den andliga sidan av tillvaron” (vad nu det ska betyda egentligen) så bryr man sig inte om bevis kring den, eftersom den inte KAN bevisas; kan den bevisas så är det en del av den ”grov-fysiska” verkligheten… eller? Fast jag är allt mer osäker på vad du menar med det andliga som en existerande verklighet – jag förstår att det behöver vara en exsterande verklighet för den troende, men det är ju ingenting som man kan komma fram till en objektiv bild av, som alla enas om. Eller?

Gilla

Anton,Din slutsats i första stycket är helt korrekt.Andra stycket . . . . Vet inte om jag förstår din frågeställning rätt……men jag chansar på nåt, mer fel än helt fel, kan det ju inte bli. : ……….. näää…..jag förstår inte fråganOmformulera den och blanda inte alls in något troende hit eller dit, så kanske jag kommer på vad du undrar över.

Gilla

Irene, jag vet inte, det börjar kännas som nån sorts skoluppgift… 🙂 och antagligen ingenting värt att grubbla alltför mycket kring. Lika bra att lämna så länge vi i alla fall inte är osams om någonting i alla fall, eller vad tycker du?

Gilla

Inte mig emot…:-) Det var du som undrade över något – och jag begrep inte vad, (kanske inte du heller…) 😀

Gilla

Du Stolle Dravelpelle ……. hur många bevis måste du har för att erkänna att du har fel?Om jag råkar hugga ner en tall på min tomt är jag övertygat om att du skulle kunna förneka att jag gjort detta och argumentarad för någon konstig teori ….. även om jag hade yxan i handen, tallen på marken och en video på det hela.Varför sysslar du med detta? Har du inga vänner?

Gilla

Vad orsakade det mystiska ljusfenomenet över Norge den 9 december 2009?

Gilla

Lämna en kommentar

Kategorier