Död o Återfödd – Bloggen som ger dig svar på livets djupaste gåtor och mysterier – Vart tar vi vägen efter att vår köttkostym dött? Plus 100-tals frågor till…

VETENSKAPLIGT MIRAKEL – Helig indisk yogi, utan mat och dryck i 74 år !!! Meditation livnär honom!

Posted on: 30 april, 2010


YOGIN PRAHLAD JANI, UTAN MAT OCH DRYCK I 74 ÅR !!!

ÄNNU ETT BAKSLAG FÖR VETENSKAPEN…

Den helige indiske yogin, vid namn Prahlad Jani, 82, har inte ätit eller druckit något under sina senaste 74 år, efter det att han som 8-åring välsignades av Gudinnan Amba, dvs Durga, Herren Shivas gemål.

Vetenskapliga studier kring mannens fastande dokumenteras just nu på en klinik i ett sjukhus i Ahmedabad, Indien, sedan den 22 april, där han testas och observeras av ett team på 35 läkare och experter under sammanlagt 15-20 dagar:

(Edit: Prahlad Jani släpptes den 9 maj, isolerad i 15 dygn utan föda och vätska, fullt frisk och pigg som en mört!)

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7098888.ab
http://www.epochtimes.se/articles/2010/05/24/19301.html

Forskningsrapporterna kommer att publiceras av DIPAS:

http://www.drdo.org/labs/dipas/index.html

 

VIDEO:

http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.1970387/han-har-inte-atit-mat—pa-over-70-ar

http://www.youtube.com/watch?v=FGF7EY2Ucm8

ARTIKLAR:

http://www.expressen.se/halsa/1.1970271/han-har-inte-atit-eller-druckit-pa-70-ar

http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/south_asia/8652837.stm

http://www.dailytelegraph.com.au/news/wacky/indian-yogi-prahlad-jani-claims-hes-lived-for-70-years-without-food-and-water/story-e6frev20-1225860230861

http://chiru.in/2010/04/28/prahlad-jani-breaks-a-record-no-food-water-for-74-years-prahlad-jani-about-prahlad-jani

http://www.amazingabilities.com/amaze5a.html

http://www.theepochtimes.com/n2/content/view/34336
http://www.theepochtimes.com/n2/content/view/34553

Välkontrollerade studier, rapporterar BBC, gjordes på denna heliga man redan år 2003, då 35 läkare höll honom under strikt observation i 10 dygn, utan att han åt eller drack så mycket som en droppe:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/3236118.stm

http://edition.cnn.com/2003/WORLD/asiapcf/south/11/26/offbeat.india.fast

Discovery Channel uppmärksammade miraklet Prahlad Jani redan då 2003:

VIDEO:

http://www.youtube.com/watch?v=wzNAZE2gaBY

Grymt intressant biografi över denna heliga lufterian Prahlad Jani:

http://www.youtube.com/watch?v=ah9_Q2pAWOI

Även den katolske mystikern Therese Neumann, 1898-1962, levde utan att äta eller dricka, inte en droppe vatten under sina 36 sista år:

http://en.wikipedia.org/wiki/Therese_Neumann

 

NYHETEN HAR SLAGIT NED SOM EN BOMB ÖVER HELA VÄRLDEN !!!

 

BIOGRAFI KRING MIRAKLET PRAHLAD JAIN:

 

DISCOVERY CHANNEL om den fastande helige mannen; PRAHLAD JANI:

 

PRAHLAD JANI, yogin som TROTSAR VETENSKAPEN !!!

 

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)….Herren vare med er!

Aum, Om tat sat, Hare Krishna

Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt


195 svar to "VETENSKAPLIGT MIRAKEL – Helig indisk yogi, utan mat och dryck i 74 år !!! Meditation livnär honom!"

Prahlad Jani – ännu ett bakslag för vetenskapen…

Gilla

Prahlad Jani – ännu ett bakslag för vetenskapen…

Gilla

Yahoo! Titta barn, sluta med vetenskap! Börja med RELIGION istället! Vi har korståg! Vi kan flyga in i skyskrapor med flygplan! Vi kan hänga oss kvar i bronsåldern i 7583290 år för vi förbjuder vetenskap! Vetenskap kan ju bara ge oss medicin, elektricitet, rent vatten, flygplan, tv-apparater, pacemakers, relativitetsteorin och GPS. Vetenskapen är verkligen värdelös!

Gilla

Vilka var det nu som flög in i skyskraporna…? Hmm…Du glömde visst nämna att vetenskapen ger oss HAARP, atombomber, genmodifierade grödor, FRA, tortyrredskap, mobilstrålning, radioaktivitet, osv, osv…Hur kunde du glömma det..???

Gilla

Yahoo! Titta barn, sluta med vetenskap! Börja med RELIGION istället! Vi har korståg! Vi kan flyga in i skyskrapor med flygplan! Vi kan hänga oss kvar i bronsåldern i 7583290 år för vi förbjuder vetenskap! Vetenskap kan ju bara ge oss medicin, elektricitet, rent vatten, flygplan, tv-apparater, pacemakers, relativitetsteorin och GPS. Vetenskapen är verkligen värdelös!

Gilla

Vilka var det nu som flög in i skyskraporna…? Hmm…Du glömde visst nämna att vetenskapen ger oss HAARP, atombomber, genmodifierade grödor, FRA, tortyrredskap, mobilstrålning, radioaktivitet, osv, osv…Hur kunde du glömma det..???

Gilla

Så länge det faller dig i smaken verkar det som.Det finns nog mycket som är bra med religion,men det finns också mycket som är dåligt med det.Det verkar som om du har tagit vetenskap som din personliga fiende för att den inte håller med dig alla gånger, rätt tragiskt.

Gilla

Det är inget dåligt med religion, utan endast med de som utger sig för att vara religiösa, men som handlar irreligiöst…

Gilla

Så länge det faller dig i smaken verkar det som.Det finns nog mycket som är bra med religion,men det finns också mycket som är dåligt med det.Det verkar som om du har tagit vetenskap som din personliga fiende för att den inte håller med dig alla gånger, rätt tragiskt.

Gilla

Det är inget dåligt med religion, utan endast med de som utger sig för att vara religiösa, men som handlar irreligiöst…

Gilla

Vetenskapligt mirakel? Nej, en bluff precis som de leviterande gubbarna som sitter på en stolpe. Ingen klarar sig utan vatten. Detta är inget annat än ett sätt att få uppmärksamhet. En människa klarar sig inte länge utan vatten. Att påstå att man klarat sig i flera år utan mat och vatten är lika dumt som att tro på det.

Gilla

Ingen har sett denna heliga man äta eller dricka på 74 år…Han har ju även testats vetenskapligt !Man observerade honom strikt under 10 dygn under år 2003, och då drack han inte så mycket som en droppe vätska, och enligt vetenskapen ska man inte överleva mer än 4 dygn utan vätska…

Gilla

Vetenskapligt mirakel? Nej, en bluff precis som de leviterande gubbarna som sitter på en stolpe. Ingen klarar sig utan vatten. Detta är inget annat än ett sätt att få uppmärksamhet. En människa klarar sig inte länge utan vatten. Att påstå att man klarat sig i flera år utan mat och vatten är lika dumt som att tro på det.

Gilla

Ingen har sett denna heliga man äta eller dricka på 74 år…Han har ju även testats vetenskapligt !Man observerade honom strikt under 10 dygn under år 2003, och då drack han inte så mycket som en droppe vätska, och enligt vetenskapen ska man inte överleva mer än 4 dygn utan vätska…

Gilla

Jag lägger in min sedvanliga protest mot att Snilleblixten använder ordet ”vetenskaplig” när han inte har ens en grundläggande förståelse för den vetenskapliga metoden.

Gilla

Jag lägger in min sedvanliga protest mot att Snilleblixten använder ordet ”vetenskaplig” när han inte har ens en grundläggande förståelse för den vetenskapliga metoden.

Gilla

Det märkliga är att vi ser källor som annars brukar avvisas som konspiratoriska och lögnaktiga. Discovery channel, BBC m.m.Nu duger det! Det är det som är bloggarens misstag. Han gagnar knappast sin sak med att kalla folk dumma som går på ”vetenskapens indoktrinerande påståenden” samtidigt som han går på detta….

Gilla

Bara för att BBC och Discovery är maktens megafoner och ofta lögnaktiga, så betyder det ju inte att det aldrig kan slinka igenom sanningar i dessa kanaler… 🙂

Gilla

Det märkliga är att vi ser källor som annars brukar avvisas som konspiratoriska och lögnaktiga. Discovery channel, BBC m.m.Nu duger det! Det är det som är bloggarens misstag. Han gagnar knappast sin sak med att kalla folk dumma som går på ”vetenskapens indoktrinerande påståenden” samtidigt som han går på detta….

Gilla

Bara för att BBC och Discovery är maktens megafoner och ofta lögnaktiga, så betyder det ju inte att det aldrig kan slinka igenom sanningar i dessa kanaler… 🙂

Gilla

oj oj oj sån total brist på logiskt tänkande!skärpning Snillet…visa att du är smartare än så här

Gilla

Vad är det nu som är ologiskt?

Gilla

” Du glömde visst nämna att vetenskapen ger oss HAARP, atombomber, genmodifierade grödor, FRA, tortyrredskap, mobilstrålning, radioaktivitet, osv, osv…”De forskarna är bara pseudovetenskapliga hycklare, som borde fråntas rätten att kalla sig för forskare!

Gilla

Då är m.a.o. majoriteten av jordens forskare pseudovetenskapliga hycklare…

Gilla

Men tror du på allvar att detta är sant? Det finns massor med bantningspreparat och hälsokost som påstås ha testats ”vetenskapligt” men som är verkningslösa. Det finns massor med folk som utger sig för att vara forskare men som i verkligheten bara är inbillningssjuka förvirrade individer.Ett bra exempel är Aftonbladets väderexpert som skulle vara professor vid ett tyskt universitet men som i verkligheten bara ar en ”spåman” som kollade kaffesump och aborrfenor, Hur skiljer du lögnen från sanningen? Hur vet du när Discovery eller BBC talar sanning? Att man har observerat denna man under tio dagar är ingen garanti för att det är sant. Det är inte ens säkert att man observerat denna man i tio dagar. Det finns inga människor som kan överleva på detta viset. Det är omöjligt.Det är ett sätt att skapa uppmärksamhet, men vad syftet är tycker jag är svårt att se. De heliga män som du tror på finns bara i dina böcker.

Gilla

Han har just nu levt utan mat och vatten i 10 dygn, och han kontrolleras av kameror och 35 läkare och experter dygnet runt::Expressen-VIDEO:http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.1970387/han-har-inte-atit-mat—pa-over-70-arInte så mycket som en droppe vätska under 10 dygn och testerna ska pågå i 5-10 dygn till…bara att böja sig för FAKTA!

Gilla

Men tror du på allvar att detta är sant? Det finns massor med bantningspreparat och hälsokost som påstås ha testats ”vetenskapligt” men som är verkningslösa. Det finns massor med folk som utger sig för att vara forskare men som i verkligheten bara är inbillningssjuka förvirrade individer.Ett bra exempel är Aftonbladets väderexpert som skulle vara professor vid ett tyskt universitet men som i verkligheten bara ar en ”spåman” som kollade kaffesump och aborrfenor, Hur skiljer du lögnen från sanningen? Hur vet du när Discovery eller BBC talar sanning? Att man har observerat denna man under tio dagar är ingen garanti för att det är sant. Det är inte ens säkert att man observerat denna man i tio dagar. Det finns inga människor som kan överleva på detta viset. Det är omöjligt.Det är ett sätt att skapa uppmärksamhet, men vad syftet är tycker jag är svårt att se. De heliga män som du tror på finns bara i dina böcker.

Gilla

Nej, det är inte fakta. Det är en bluff. Ingen kan överleva. Du ska inte tro på allt du ser.

Gilla

Veteskapligt bevisat!2 ggr nu!

Gilla

Okej. Då återkommer vi när gubben gett upp för jag förmodar att de inte stänger av kamerorna utan låter honom vara bevakad låt säga en månad. Dygnet runt.

Gilla

De ska bevaka honom denna gång i 15-20 dygn.Han bevakades i 10 dygn år 2003.

Gilla

Nej, det är inte vetenskapligt. Du missbrukar det ordet så grovt att du bara förlöjligar dig själv.Det begriper du väl att det är omöjligt. Att sitta ute i ett varmt land utan vatten. Självklart är detta en mediabluff. Läs dina böcker som sagor, något annat är de inte. Detta har inte inträffat. Minns hur det var med de leviterande männen. Dessa gurus har i alla tider strävat efter magiska effekter för att knyta människorna hårdare till deras lära. Med andra ord, att sitta utan mat och vatten så länge är en BLUFF.

Gilla

Bara önsketänkande från din sida…

Gilla

”Då är m.a.o. majoriteten av jordens forskare pseudovetenskapliga hycklare…”Håller majoriteten av jordens forskare på med tortyrredskap och atombomber?

Gilla

Majoriteten av jordens forskare forskar inom militär- och vapenindustrin, ja!

Gilla

”Då är m.a.o. majoriteten av jordens forskare pseudovetenskapliga hycklare…”Håller majoriteten av jordens forskare på med tortyrredskap och atombomber?

Gilla

Önsketänkande? Att det är livsfarligt att sitta ute i solen utan vätska? Önsketänkande att gurus som leviterar sitter på en stolpe?

Gilla

Mycket intressant biografi om vår helige lufterian Prahlad Jani:http://www.youtube.com/watch?v=ah9_Q2pAWOIOK?

Gilla

Jag har klarat mig utan godis i en hel vecka.R.

Gilla

Och lufterianen Prahlad Jani klarar sig utan ALL form av föda…Han får all sin näring genom sin heliga meditation!

Gilla

Tråkigt för hans smaklökar.R.

Gilla

Han erfar mycket högre smaker, än våra undermåliga jordiska…

Gilla

Han är en bluff, det fattar väl vem som helst. Tänk att man ska behöva bevisa det, för att det finns korkskallar som tror på sånt där, men för att göra det ordentligt, varför inte kolla honom i två månader. Har han varit utan i 74 år så är 60 dagar ingenting.Det står för övrigt på flera ställen, när man googlar, att människan klarar sej utan vätska i högst 10 dagar.

Gilla

Utan vätska i högst 10 dagar?Prahlad Jani har klarat sig utan vätska i över 27 000 dagar…!!!!!Bluff?http://www.youtube.com/watch?v=ah9_Q2pAWOIVad säger du nu?

Gilla

Notera ”Ingen har sett denna heliga man äta eller dricka på 74 år…”

Gilla

Korrekt, kära Daniel!

Gilla

Notera ”Ingen har sett denna heliga man äta eller dricka på 74 år…”

Gilla

Korrekt, kära Daniel!

Gilla

Då äter han kanske när ingen ser på?

Gilla

Han står under videoövervakning 24/7…

Gilla

Snillet, du har aldrig sett mig äta eller dricka på 35 år.Innebär det här att jag också är helig?Som bevis kan jag spela in en tre minuter lång filmsnutt som jag lägger ut på Youtube som bevis…

Gilla

Snillet, du har aldrig sett mig äta eller dricka på 35 år.Innebär det här att jag också är helig?Som bevis kan jag spela in en tre minuter lång filmsnutt som jag lägger ut på Youtube som bevis…

Gilla

För ett par spänn extra kan jag klättra upp i en stolpe och göra samma trick där, alltså vara utan vatten i 35 år.Allt filmas i tre minuter…. som bevis.

Gilla

För ett par spänn extra kan jag klättra upp i en stolpe och göra samma trick där, alltså vara utan vatten i 35 år.Allt filmas i tre minuter…. som bevis.

Gilla

”Prahlad Jani HÄVDAR att han varken ätit eller druckit på 70 år””Prahlad Jani CLAIMS he’s lived for 70 years without food and water””Mr. Jani CLAIMS that he has not had food or fluids to drink for the last sixty-five years.””an Indian hermit who CLAIMS not to have eaten or drunk anything for several decades”Anas det inte ett mönster här?

Gilla

NASA, de HÄVDAR att de har varit på Månen…George W Bush HÄVDAR att det var Usama bin Bluffs mannar som körde in i WTC-tornen…Evolutionstroende HÄVDAR att Människan har flummat fram från en föräldralös hokuspokus-bakterie…Och så vidare, och så vidare…

Gilla

Observera även att Daily Telegraph-länken leder till avdelningen ”wacky”. 😀

Gilla

För ateister och materialister är allt som luktar Gud och mirakler wacky…

Gilla

>NASA, de HÄVDAR att de har varit på Månen…Och kan bevisa det med omfattande tekniska dokument, ögonvittnesbevis och videofilmer.>George W Bush HÄVDAR att det var Usama bin Bluffs mannar som körde in i >WTC-tornen…Och kan bevisa det med omfattande tekniska bevis. Ögonvittnesskildringar och senare erkännanden från Al-Quaida >Evolutionstroende HÄVDAR att Människan har flummat fram från en >föräldralös hokuspokus-bakterie…Och kan bevisa det med omfattande tekniska bevis, en stor mängd fosiler och observationer av evolverande organismer.Prahlad Jani kan däremot inte bevisa ett dugg om att han varit utan föda en så extremt lång period som han hävdar. Vi får se om han klarar den nya undersökningen utan att tappavikt som han gjorde förra gången.

Gilla

Ge oss då ett endaste tekkniskt dokument, som skulle bevisa att Människan var på månen under farfars tid 1969, tack!Ge oss då ett endaste tekniskt bevis som skulle knyta 9/11-konspirationen till USAma bin Bluffs mannar, tack!Ge oss då ett endaste tekniskt bevis som skulle påvisa att Människan flummat fram från en mikroorganism, tack!

Gilla

Björn har koll på läget.Prahlad Jani HÄVDAR att han inte ätit eller druckit på 70 år, och det finns ingen som helst vetenskaplig dokumentation som bekräftar påståendet; att kalla det ”VETENSKAPLIGT MIRAKEL” är en fullständig travesti. Att likställa det med en rad mer eller mindre vetenskapligt och historiskt bekräftade FAKTA visar än en gång att du INTE HAR EN SUSNING om vad den vetenskapliga metoden innebär.

Gilla

(Det förklarar dock inte varför du är så undanglidande i det sensationella Långben-och-Pluto mysteriet; årtusendets vetenskapsskandal som skakar alla trossystem i sina grundvalar! Både kristendomen, judendomen, islam och framför allt Hare Krishna – som borde ha koll på det här med djur och själar – står FULLSTÄNDIGT HANDFALLNA!)

Gilla

”Evolutionstroende HÄVDAR att Människan har flummat fram från en föräldralös hokuspokus-bakterie…”Jag belyser gärna även den här meningen en gång extra: ännu en indikation på att Blixten inte förstår (eller bryr sig om att förstå) evolutionsteorin, utan hellre förlöjligar och FÖRVRÄNGER FAKTA utan att ha någonting på fötterna. Denna djupa OÄRLIGHET har ifrågasatts i andra trådar utan respons.

Gilla

”Majoriteten av jordens forskare forskar inom militär- och vapenindustrin, ja!”Backa gärna upp detta påstående!

Gilla

Tillhör ju allmänbildningen att känna till detta faktum!

Gilla

>Ge oss då ett endaste tekkniskt dokument, som skulle bevisa att Människan var på månen under farfars tid 1969, tack!Här är exempelvis ett dokument om analyseringen av stenarna man hämtade från månen. Man hittade t.ex ämnen där som inte kan bildas på jorden.>Ge oss då ett endaste tekniskt bevis som skulle knyta 9/11-konspirationen till USAma bin Bluffs mannar, tack!Bin Laden erkände det själv i en video. http://legacy.signonsandiego.com/news/nation/terror/20041029-1423-binladentape.html>Ge oss då ett endaste tekniskt bevis som skulle påvisa att Människan flummat fram från en mikroorganism, tack!Att skriva ner alla länkar vi vet i kedjan mellan mikroorganismer och människor skulle ta dagar. Det är totalt miljarder år av evolution vi talar om. Gå till närmsta naturhistoriska museeum så hittar du massor.

Gilla

VETENSKAPLIGA ANALYSER påvisar att ”månstenarna” innehåller vatten, att de oxiderar, och att de består av exakt samma isotoper som finns på månen, vilket totalt motsäger Apollo-propagandisternas vilseledande påståenden:VIDEO-bevis:http://www.youtube.com/watch?v=8op08e5KpqYhttp://www.youtube.com/watch?v=jCW1bX7rCEYhttp://www.youtube.com/watch?v=wRlvNsxHh1ohttp://www.youtube.com/watch?v=0SYiSNXzbMMhttp://www.youtube.com/watch?v=kSIlgQhUi9AMånstenarna är bara bluff, de kommer från Moder Jord:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5703188.abMÅNSTENARNA PLOCKADES PÅ ANTARKTIS, 1966-1967, AV NASA !!!Faktum är att Wernher von Braun, raketforskare i Nazityskland och NASA, som ledde utvecklingen av Saturn V-raketen, följde med i en NASA-expedition till Antarktis årsskiftet 1966-1967, där man systematiskt letade och samlade in meteoriter som härstammade från månen, som sedan blev till Apollo-uppdragens ”månstenar”:http://www.erichufschmid.net/Science_Challenge_27.htmlhttp://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap080907.htmlhttp://www.nasa.gov/exploration/home/Lunar_strike.htmlEN MÅNSTEN INRISTAD MED BOKSTAVEN C, BEVIS FÖR FEJK !!!Forskaren Ralph Rene har i sin avslöjande bok ”NASA Mooned America” fotobevis från NASA:s Apollo 16-uppdrag, där BÅDE månsten och marken bredvid var inristade med bokstaven C, vilket definitivt bevisar att ”månlandningen” var fejk!Detta avslöjande föranledde NASA att genast efter bokens publicering redigera bort dessa pinsamt avslöjande C från sina foton:VIDEO-bevis:http://www.youtube.com/watch?v=4AQQHTjeMkAhttp://www.youtube.com/watch?v=SMdYqldrlqESNACKA OM BLUFF…!!!!Thomas Quick har också ”erkänt” en massa mord, blir inte sant bara för det…Länkar i kedjan?Det räcker att du ger oss en endaste liten länk som skulle bevisa att vi flummat fram från den uppdiktade föräldralösa slump-bakterien, tack!”A higher order of intelligence can not evolve out of a lower order of intelligence.”

Gilla

>Ge oss då ett endaste tekkniskt dokument, som skulle bevisa att Människan var på månen under farfars tid 1969, tack!Här är exempelvis ett dokument om analyseringen av stenarna man hämtade från månen. Man hittade t.ex ämnen där som inte kan bildas på jorden.>Ge oss då ett endaste tekniskt bevis som skulle knyta 9/11-konspirationen till USAma bin Bluffs mannar, tack!Bin Laden erkände det själv i en video. http://legacy.signonsandiego.com/news/nation/terror/20041029-1423-binladentape.html>Ge oss då ett endaste tekniskt bevis som skulle påvisa att Människan flummat fram från en mikroorganism, tack!Att skriva ner alla länkar vi vet i kedjan mellan mikroorganismer och människor skulle ta dagar. Det är totalt miljarder år av evolution vi talar om. Gå till närmsta naturhistoriska museeum så hittar du massor.

Gilla

VETENSKAPLIGA ANALYSER påvisar att ”månstenarna” innehåller vatten, att de oxiderar, och att de består av exakt samma isotoper som finns på månen, vilket totalt motsäger Apollo-propagandisternas vilseledande påståenden:VIDEO-bevis:http://www.youtube.com/watch?v=8op08e5KpqYhttp://www.youtube.com/watch?v=jCW1bX7rCEYhttp://www.youtube.com/watch?v=wRlvNsxHh1ohttp://www.youtube.com/watch?v=0SYiSNXzbMMhttp://www.youtube.com/watch?v=kSIlgQhUi9AMånstenarna är bara bluff, de kommer från Moder Jord:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5703188.abMÅNSTENARNA PLOCKADES PÅ ANTARKTIS, 1966-1967, AV NASA !!!Faktum är att Wernher von Braun, raketforskare i Nazityskland och NASA, som ledde utvecklingen av Saturn V-raketen, följde med i en NASA-expedition till Antarktis årsskiftet 1966-1967, där man systematiskt letade och samlade in meteoriter som härstammade från månen, som sedan blev till Apollo-uppdragens ”månstenar”:http://www.erichufschmid.net/Science_Challenge_27.htmlhttp://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap080907.htmlhttp://www.nasa.gov/exploration/home/Lunar_strike.htmlEN MÅNSTEN INRISTAD MED BOKSTAVEN C, BEVIS FÖR FEJK !!!Forskaren Ralph Rene har i sin avslöjande bok ”NASA Mooned America” fotobevis från NASA:s Apollo 16-uppdrag, där BÅDE månsten och marken bredvid var inristade med bokstaven C, vilket definitivt bevisar att ”månlandningen” var fejk!Detta avslöjande föranledde NASA att genast efter bokens publicering redigera bort dessa pinsamt avslöjande C från sina foton:VIDEO-bevis:http://www.youtube.com/watch?v=4AQQHTjeMkAhttp://www.youtube.com/watch?v=SMdYqldrlqESNACKA OM BLUFF…!!!!Thomas Quick har också ”erkänt” en massa mord, blir inte sant bara för det…Länkar i kedjan?Det räcker att du ger oss en endaste liten länk som skulle bevisa att vi flummat fram från den uppdiktade föräldralösa slump-bakterien, tack!”A higher order of intelligence can not evolve out of a lower order of intelligence.”

Gilla

Snillet ber om ”ett enda tekniskt bevis” för det ena och det andra. Detta från mannen som länkar till gamla ungdomsböcker och animationer som bevis för att Jorden är ihålig. Snillet, du skulle inte känna igen ett äkta tekniskt bevis om det så kom fram och bet dig i rumpan.

Gilla

Två saker slår mig i denna trådenDet första är, varför vill någon leva utan vatten och mat och vad är syftet?Om detta nu är meditation som ger honom näring, är det väl knappast ett mirakel, utan snarare en jävla massa meditationsträning // AndersMIN NYA BLOGG, PREMIÄR IDAGblogg.aftonbladet.se/sextoon/

Gilla

Varför?För att han kanske vill leva länge i sin kropp?

Gilla

Månstenslänken kom visst inte med. Här är den igen.http://micro.magnet.fsu.edu/publications/pages/rocks.html

Gilla

Jag har problem med youtubefilmer med min internetuppkoppling just nu: Har någon av de där som undersöker yogin ens kollat hans gom för att se om han har det där hålet där som han säger att han få vatten genom?

Gilla

Hur kan du veta det? Har han stått under videobevakning i 27000 dagar?NOT!Ingen har sett mej bajsa sen jag var bäbis. Vad drar du för slutsats där?? Att jag aldrig har skitit ut det jag stoppat i mej under min levnads dagar? Befängt!

Gilla

Hade jag blivit världsberömd för att jag påstår att jag aldrig ätit något i mitt liv, så kan du ge dig den på att det skulle framträda en massa människor som nån gång sett mig äta!Men denne yogi har ju som sagt var inte ätit nånting under sina senaste 74 år…

Gilla

Faktabaserade argument är förvisso bortkastade på Blixten; vad väger väl oräkneliga timmar film- och ljudupptagningar, tusentals foton och fullständig teknisk dokumentation av Apolloprojektet mot nån hemmamicklande youtubefanatiker som inte hajar ett jota av fotografi hävdar att allt fejkades till perfektion av en liten skara människor? 😀

Gilla

MÅNBILDERNA ÄR PERFEKT EXPONERADE, TOTALT OMÖJLIGT !!!Fotograferandet på ”månen” ska ha skett med batteridrivna kameror som ständigt var utsatta för kosmisk strålning, mikrometeoriter, dammoln och extrema temperaturskillnader…Ändå påstås apollo-gubbarna ha tagit 5771 fantastiskt högkvalitativa bilder, alla perfekt exponerade, knivskarpt fokuserade, där inte en endaste bild var felkomponerad eller ens suddig!* Kamerorna hade ingen vitbalansering, ingen objektsökning och ingen exponeringsmätare. Ändå åstadkom astronauterna dessa perfekta bilder helt manuellt utan att egentligen ha en aning om vad de gjorde.* Filmen i kamerorna var helt opåverkad av bombardemanget av stark kosmisk strålning på månen. Förhållanden som skulle ha gjort filmen totalt oanvändbar.* Dom lyckades att ställa in sina kameror, byta film och ändra filter i tryckdräkt. Det borde ha varit omöjligt för dem att ens kunna böja på fingrarna.Utifrån ett foto-tekniskt perspektiv, innehåller bilderna väldigt grundläggande märkligheter:* Inte en enda av alla dessa tusentals stillbilder matchar filmklippen, ändå hävdar NASA att båda var tagna vid samma tillfällen.* Bilderna är så perfekta att det skulle ha tagit även den mest skickliga reklamfotograf timmar att komponera. Men astronauterna ska alltså ha lyckats med det hela tiden, om och om igen…5771 gånger!Med tanke på att astronauterna hade en mängd av tidskrävande uppgifter att utföra på ”månen”, förutom en massa resande mellan stationerna, under en väldigt begränsad tid, 4834 minuter, så är det praktiskt omöjligt att de dessutom skulle ha hunnit med att fota 5771 mästerverk!http://www.aulis.com/skeleton.htmEN TOTAL OMÖJLIGHET !!!

Gilla

”Här har du 100-tals med bevis för att Moder Jord de facto är en ihålig sfär:”Jotack, jag har sett dem till leda: nämnda länkar till GAMLA UNGDOMSROMANER, vaga molnformationer, fläckar på hopsatta satellitbilder, påståenden fullständigt oförenliga med fysikens lagar, osv, osv, osv. Gott om koko-länkarna jag refererat till tidigare. Inte ett trovärdigt bevis så långt ögat når, och ingen VETENSKAPLIGHET för fem öre. Fan-ta-si.Men när det gäller Långben och Pluto, då håller du tyst! Konspiration!

Gilla

Angående måndokumentationen så har vi redani tidigare trådar gått igenom att du kommer med falska påståenden och förvränger fakta kring hela månprojektet. Oärligheten fortsätter självklart i din harang här ovanför – du återanvänder helt skamlöst samma material som bemötts tidigare – och det räcker med att läsa de inledande raderna för att se att oärligheten bara fortsätter:”fantastiskt högkvalitativa bilder, alla perfekt exponerade, knivskarpt fokuserade, där inte en endaste bild var felkomponerad eller ens suddig!”Det där är REN LÖGN redan där. Exempel på misslyckade bilder har redan redovisats. Men som sagt, fakta biter inte på dig, så varför fortsätta?Jag vill just nu bara veta varför du tiger om Långben och Pluto. Kan du förneka att du är inblandad? Bestrider du bild- och videobevisen?

Gilla

Långben och Pluto?Vad har Walt Disneys fantasiskapelser med verkligheten att göra?

Gilla

För det första; ”snyggt” att glida undan ämnet med din OÄRLIGHET än en gång.För det andra: fantasiskapelser? Bevis, tack.

Gilla

Tyst med dig, jämrans samhällsomstörtare.. vi i livsmedelsbranchen blir ju arbetslösa om folk upptäcker att lite välsignelse från rätt gud räcker för att bli mätta.. ; )

Gilla

🙂

Gilla

Hahahahahahahahahahahaha!!!!!

Gilla

”Majoriteten av jordens forskare forskar inom militär- och vapenindustrin, ja!”Kan du ge mig några bevis för det?

Gilla

Tillhör allmänbildningen att känna till detta!

Gilla

”Majoriteten av jordens forskare forskar inom militär- och vapenindustrin, ja!”Kan du ge mig några bevis för det?

Gilla

Apropå det, så är ”allmänbildning” ännu ett ord, jämte ”vetenskap”, som Blixten nog inte borde få använda. Att Solen är centrum i vårt solsystem är allmänbildning om något. Förkastar man detta kan man knappast komma och hänvisa till ”allmänbildning”.

Gilla

Solen i centrum?Det vill vi gärna ha lite konkreta bevis för, tack!

Gilla

Jag är mycket dålig på allmänbildning, kan inte heller söka på google eller liknande. Kan du ge mig trovärdiga länkar till att de flesta forskare finns inom vapenindustrin?

Gilla

GODEATERS……kallas dessa typer, vars föda består av Prana. Enkelt kan man förklara det som såå . . . .att . . . allt kroppen behöver för sin funktion skapas av prana – uteslutande. Därför behövs inget annat (vatten, mat).Och dessutom existerar dom, antingen vi tror det eller inte. Det är bara att beklaga . . .;-))

Gilla

Undrar varför någon drar upp tråden om månen här… Men likförbannat drar du upp samma argumentation som jag och några till förklarade för dig att de var felaktiga. Fick intrycket att du kanske höll med till slut, att argumenten om bildernas kvalité var ganska meningslösa. Du nämner vitbalans, något man inte visste vad det var på den tiden då det har med bilder i elektronisk form att göra. Digitalt eller analogt. Sedan har vi ju visat för dig att alla bilder är perfekta. Jag gjorde ett räkneexempel där jag bevisade för dig att det var fullt möjligt att ta alla bilderna under den tiden expeditionen varade. Så kom inte dragandes med argument du tidigare fått krossade. De blir inte bättre bara för att det gått en tid. Det visar bara på vilken hycklare och lögnare du är. För precis som jag sagt tidigare så är du en falsk profet. Vill du argumentera om månlandningen, gör det då med nya argument eller fakta som du tycker håller. Fotografierna är inte fakta som håller för en som inte tror på månlandningen. Men till denna tråden, ingen människa kan överleva. Det är en bluff. Precis som trollkarlar inte kan trolla utan det är en bluff som göms för våra ögon. Alla kroppar på denna jorden och alla eventuella kroppar i resten av universum måste ha vatten och näring för att överleva. Så är det bara, det finns inga heliga eller magiska män som lever på…ingenting.Godeaters? Irene… Deras förda, Prana? Prawns möjligtvis, för alla dessa som påstår sig vara godeaters eller vad de kallar sig är bara en bluff. Det ögat inte ser… De som kallar sig observatörer är inga du känner, de är lika mycket med i bluffen som killen i orange pyamas.

Gilla

Jag börjar misstänka (har gjort det ett tag iof) att snillet bara är ute efter att provocera. Det är ganska svårt att föreställa sig att något kan vara så dum i huvudet. Om den här bloggen bygger på ironi gratulerar jag.

Gilla

Ironi, att Prahlad Jani levt utan mat och vatten i 74 år?Det är 100% på allvar!

Gilla

Kregah, jag har sagt det förut och jag säger det igen: ingen parodisajt kan överträffa the real deal här. 🙂 Och för det mesta tror jag det gagnar den skeptiska/rationella sidan snarare än den ”alternativa”…

Gilla

QED:http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2009/05/hollow-earth-video-och-satellit-bevis-underjordiska-varldar-inomjordingar-it-vetenskapliga-avh#lastComment:D

Gilla

Tycker du inte att det är intressant att det vetenskapliga etablissemanget undanhåller oss information kring vår ihåliga Jord…???

Gilla

”Solen i centrum?Det vill vi gärna ha lite konkreta bevis för, tack!”Återigen, humor! Eller – var det Hare Krishna som gällde för dig redan i grundskolan? Då beklagar jag.

Gilla

Vi vill ha konkreta handfasta bevis!

Gilla

”Tycker du inte att det är intressant att det vetenskapliga etablissemanget undanhåller oss information kring vår ihåliga Jord…???”Jag tycker det är både intressant, komiskt och tragiskt att människor glatt förkastar grundläggande fysik till förmån för utdrag ur ungdomsböcker och feltolkade satellitbilder.Det är även intressant, komiskt och tragiskt att ”det vetenskapliga etablissemanget” framställs som en central konspirationsmyndighet. Har du själv någonsin haft med äkta vetenskapare att göra? har du haft någon kontakt med ”det vetenskapliga etablissemanget? Har du någon aning om hur det fungerar att syssla med vetenskap? (Och nej, kom inte dragande med ”andlilg forskning”.)

Gilla

”Vi vill ha konkreta handfasta bevis!”Vilka ”vi”? Du och… ?”Vi andra” som figurerar här, de flesta av oss, vet redan att ”handfasta bevis” har en helt annan innebörd för dig än för rationella människor. Så nej, jag kan inte övertyga dig, för det står ju inte i Vedaskrifterna. Men du får allt ta och förlika dig med att du aldrig kommer att kunna övertyga så värst många.För övrigt har du ännu inte kunnat förklara hur man lyckats skicka sonder till avlägsna planeter, om man nu arbetat med helt fel modell av solsystemet.

Gilla

Som vanligt replikerar du inte när du inser vilka brister ditt resonemang har, eller så replikerar du med något helt ovidkommande och nämner inte ens kärnpunkten.Men det är som jag alltid sagt, du är en falsk profet som far med lögner och elakheter. Inget annat. Du bemöter inte seriösa inlägg med respekt. Därför kommer du aldrig få någon form av respekt här. Inte från mig.

Gilla

Jag skulle vilja se konkreta tester. Prover som undersöker mannens ämnesomsättning, celluppbyggnad, allt i hans anatomi praktiskt taget.Det som är spännande är inte att han påstår sig ha levt så länge utan mat och vatten, eller vad vittnen säger. Det intressanta vore att granska det på biologisk nivå och se vad det är som får honom att ticka. Sen om det på den nivån visar sig att han är en bluff eller inte spelar mindre roll. Det som spelar roll är att försöka lösa ”mysteriet”.

Gilla

Det är det de kommer försöker göra nu, lösa mysteriet!

Gilla

…och tills vi sett resultaten av konkreta, väl utförda tester, vore det jätteskönt att slippa se ordet ”vetenskap” nämnas i samband med det hela… för den samlade vetenskapen har knappast upplevt något ”bakslag” av den här historien än så länge…

Gilla

…och tills vi sett resultaten av konkreta, väl utförda tester, vore det jätteskönt att slippa se ordet ”vetenskap” nämnas i samband med det hela… för den samlade vetenskapen har knappast upplevt något ”bakslag” av den här historien än så länge…

Gilla

(…inte mer än OH MY GOSH! PLUTO OCH LÅNGBEN ÄR JU BÅDA HUNDAR, FAST SÅ OLIKA! VETENSKAPLIG SKANDAL!)

Gilla

Irene, eftersom du verkar vara en människa som kan argumentera, till skillnad från våran käre Blixt, kan väl du förklara vad som gör det så självklart att såna här ”Godeaters” existerar, och varifrån du fått informationen?Det som jag tycker konstigt i sammanhanget är att 35 läkare och vad det nu var har övervakat killen i >20 dagar, och det de har kommit fram till och framgår i artiklarna är ”Han varken äter eller dricker”. Och de kallar sig forskare?Vad som också är kusligt är som någon nämnde ovan är att forskarna sägs forska med målet att hjälpa indiska soldater. Ja, finns det en gudomlig kraft är det väl helt självklart att den skall utnyttjas till krig, eller?

Gilla

Men faktum är ju att denna kille har klarat sig utan någon mat eller dryck!Den indiska makteliten är väldigt sekulariserad i dessa dagar…

Gilla

Irene, eftersom du verkar vara en människa som kan argumentera, till skillnad från våran käre Blixt, kan väl du förklara vad som gör det så självklart att såna här ”Godeaters” existerar, och varifrån du fått informationen?Det som jag tycker konstigt i sammanhanget är att 35 läkare och vad det nu var har övervakat killen i >20 dagar, och det de har kommit fram till och framgår i artiklarna är ”Han varken äter eller dricker”. Och de kallar sig forskare?Vad som också är kusligt är som någon nämnde ovan är att forskarna sägs forska med målet att hjälpa indiska soldater. Ja, finns det en gudomlig kraft är det väl helt självklart att den skall utnyttjas till krig, eller?

Gilla

Jag väntar fortfarande på bevisen…

Gilla

Som sagt, detta hör till allmänbildningen.

Gilla

Min goda namnes kommentar är viktig. Hur ställer sig Snillet till detta? Att yogin låter sig utnyttjas av…”Majoriteten av jordens forskare forskar inom militär- och vapenindustrin, ja!”???

Gilla

Yogin låter sig utnyttjas?Av vem?

Gilla

Men, hänger du inte med? Det är enligt uppgift militärläkare på försvarets forskningsanstalt som undersöker yogin, för att möjligtvis förbättra förutsättningarna för soldater. Så även denna yogi hjälper krigsmakten. Är det din stil, det?

Gilla

Som sagt, detta hör till allmänbildningen.Men vad fan? Är du cp? Det spelar väl ingen roll om DU anser att det tillhör allmänbildning. Det är nog få här som tycker det, och även om så vore så är allmänbildning inte samma sak som självklarheter. Ge källa på dina påståenden.

Gilla

När bara i USA en stor del av landets budget går till militärindustrin, så ska det inte behöva vara så svårt att lista ut vad majoriteten av världens forskare sysslar med…

Gilla

Det rör sig om ett missförstånd, det handlar om en indier som varit utan yoghurt i 74 år.

Gilla

Den helige Prahlad Jani har varit utan både yoghurt och allt annat – i mer än 74 år…

Gilla

Då är ju frågan. Hur kan någon leva utan yoghurt i 74 år? Jag menar, det är ju tokgott.

Gilla

”När bara i USA en stor del av landets budget går till militärindustrin, så ska det inte behöva vara så svårt att lista ut vad majoriteten av världens forskare sysslar med…”OK… DET ska vara en självklar uträkning? Men att man inte gjort bemannade färder till Månen sedan sjuttiotalet (någonting som – på Nasas ganska begränsade budget – är jättedyrt, jättekomplicerat och av diskutabelt vetenskapligt värde), DET skulle vara ett stort mysterium? (Med tanke på att du ser det som ett argument för att månfärderna skulle vara fejkade, alltså.)Ibland är det visst lätt att räkna, räkna ut och dra hastiga slutsatser… ibland inte alls.

Gilla

”När bara i USA en stor del av landets budget går till militärindustrin, så ska det inte behöva vara så svårt att lista ut vad majoriteten av världens forskare sysslar med…”OK… DET ska vara en självklar uträkning? Men att man inte gjort bemannade färder till Månen sedan sjuttiotalet (någonting som – på Nasas ganska begränsade budget – är jättedyrt, jättekomplicerat och av diskutabelt vetenskapligt värde), DET skulle vara ett stort mysterium? (Med tanke på att du ser det som ett argument för att månfärderna skulle vara fejkade, alltså.)Ibland är det visst lätt att räkna, räkna ut och dra hastiga slutsatser… ibland inte alls.

Gilla

– ”När bara i USA en stor del av landets budget går till militärindustrin, så ska det inte behöva vara så svårt att lista ut vad majoriteten av världens forskare sysslar med…”Visst spenderar USA en del forskningspengar på militära mål, men det är långt ifrån allt.Ungefär 20 % av USAs forskning görs av och för militären. Siffran var högre tidigare, man har nu sjunkit. USA är dock ganska unik med den fördelningen. I de flesta europeiska länder är siffrorna att 66% görs för och av industrin. 20% av universiteten. 10% betalas av regeringen, där militären får en del av det, och 4% från välgörenhetsorganisationer och privata sponsörer.http://en.wikipedia.org/wiki/Research_funding

Gilla

Men dumhuvud! Bara för att de militära forskarna får mycket pengar i usa (styrk det för övrigt) så betyder inte det att detta går att extrapolera till hela världen. Och för övrigt betyder det inte heller att en majoritet av forskarna sysslar med detta, bara för att de får mer pengar.

Gilla

Hi hi, ibland är det de små, små detaljerna som gör det – som den här formuleringen, som jag missade tidigare:”NYHETEN HAR SLAGIT NED SOM EN BOMB ÖVER HELA VÄRLDEN !!!”:DSom en bomb? Har den blivit förstesidesstoff, kanske?Snarare en notis här och där, något enstaka teveinslag. De flesta hajar nog hur mycket ”sensation” det här egentligen är.

Gilla

”Vad sägs om BBC?”De rapporterar nyheten att gurun observeras, ja, och att han gjort de påståenden han gjort. De rapporterar inget ”vetenskapligt mirakel” eftersom det inte föreligger något sådant bevisat faktum – och på samma BBC-sida finns bl.a. ett inslag om en björn som fastnat i ett träd, knappast en nyhet som ”slagit ned som en bomb”.Som sagt, knappast förstasidesstoff. Men du har förstås en egen definition på ”slagit ned som en bomb”…

Gilla

Vår gode Prahlad Jani har redan lyckats klara mer än 2 veckor utan mat eller vätska under strikt observation…Förutom då de senaste ca 27 000 dagarna…

Gilla

”Vår gode Prahlad Jani har redan lyckats klara mer än 2 veckor utan mat eller vätska under strikt observation…Förutom då de senaste ca 27 000 dagarna…”har du någon pålitlig, oberoende källa till det där? Och något som bekräftar att granskningen är vetenskaplig och pålitlig?(Det skulle gälla de två veckorna, då. De ”27 000 dagarna” är förstås fullständigt omöjliga att bekräfta.)

Gilla

”Men faktum är ju att denna kille har klarat sig utan någon mat eller dryck!Den indiska makteliten är väldigt sekulariserad i dessa dagar…”Du förstod nog inte vad jag menade. Är det inte konstigt att hela 35 läkare har bevakat honom i 2 veckor, och det absolut enda de har att säga om det är ”Han har varken ätit eller druckit”. Inga andra fakta kan de presentera, och det tycker jag gör hela historien mycket mindre trovärdig.Gällande att forskarlaget jobbade med militäriska mål: Det spelar ingen roll hur mycket av forskarna som jobbar för militären, det konstiga är att yogin FRIVILLIGT gick med på att undersökas av dem, och därmed bidrar till krig. Varför skulle en människa, som har sådan kontakt med gud, att vilja göra det? Någon teori?

Gilla

De följer upp honom väldigt vetenskapligt!Du kan säkert få en massa intressanta fakta, om du kontaktar läkarteamet!

Gilla

”Du kan säkert få en massa intressanta fakta, om du kontaktar läkarteamet!”Ja något säger mig att vi antagligen inte kommer att läsa så mycket på tidningarnas förstasidor, för någon vetenskaplig bomb-nyhet är nog inte att vänta.Om inte militären kommer på något väldigt smart sätt att utnyttja hans ”speciella kunskaper” (vilka de nu är), förstås. Du har ännu inte svarat nåt om den militära biten, Blixten? Hur gillar du den?

Gilla

Men visst ja:”De följer upp honom väldigt vetenskapligt!”a) Hur vet du det?b) Hur kan du bedöma det?c) Exakt HUR över huvud taget?

Gilla

Detta är intressant!För er som klagar på att de inte gett ut någon intressant fakta osv. Det är för att de just nu håller på och analyserar blodprov och andra tester. De kan inte förklara hur han klarade av att under 15 dagar inte ens gå på toa, dricka eller äta. Kan inte styrka detta, får lita på en god vän 🙂

Gilla

Tack, Janne!

Gilla

Jag vet inte vilka vetenskapliga kriterier som gäller för en sån här studie, för att den ska räknas som tillförlitlig eller inte, men… någon sorts utomstående, oberoende verifiering borde väl krävas?Särskilt som det är samma läkare som är huvudansvarig för denna undersökning som den 2003 (!) och han i kombination med sin vetenskap aktivt propagerar för sin religion (verkar det som på hans hemsida). Och med tanke påa) det ändå ganska begränsade antalet inblandade (jämfört med apolloprojektet, ha ha),b) tidigare bluffmakerier inom samma område,c) den religiösa inblandningen vilken skulle kunna motivera önskemål om vissa specifika resultat, ochd) somliga religiösas benägenhet att förvränga och ljuga om fakta (se: Snilleblixten),blinkar det inte lite försiktigt i bluff-varningslampan, inte bara för yogin själv utan hela undersökningen?

Gilla

Jag vet inte vilka vetenskapliga kriterier som gäller för en sån här studie, för att den ska räknas som tillförlitlig eller inte, men… någon sorts utomstående, oberoende verifiering borde väl krävas?Särskilt som det är samma läkare som är huvudansvarig för denna undersökning som den 2003 (!) och han i kombination med sin vetenskap aktivt propagerar för sin religion (verkar det som på hans hemsida). Och med tanke påa) det ändå ganska begränsade antalet inblandade (jämfört med apolloprojektet, ha ha),b) tidigare bluffmakerier inom samma område,c) den religiösa inblandningen vilken skulle kunna motivera önskemål om vissa specifika resultat, ochd) somliga religiösas benägenhet att förvränga och ljuga om fakta (se: Snilleblixten),blinkar det inte lite försiktigt i bluff-varningslampan, inte bara för yogin själv utan hela undersökningen?

Gilla

OK, resultaten av 2003-undersökningen publicerades visst inte av någon peer review-publikation eller så, utan finns visst bara som en pdf på läkarens hemsida. A-ha, mm-hm. Och en oberoende grupp som ville titta på rummet där Jani nu undersöktes, nekades tillträde. Mm-hm, OK. Samma sak under flera tidigare undersökningar som samme läkare utfört: ingen oberoende granskning tillåten. OK, a-ha.Mmmmmmmycket vetenskapligt. Tänk så intressanta saker det står på nätet. Och så mycket bluffar, myter, konspirationer, bedragare det finns… men en man som påstår sig ha levt på luft i sjuttio år – DET sväljer Snilleblixten med hull och hår det, utan tillstymmelse till kritiskt tänkande.Mmmmmmmycket vetenskapligt.

Gilla

”ännu ett bakslag för vetenskapen””Han har ju även testats vetenskapligt !”Du pratar mot dig själv – igen.Du använder vetenskapen när det passar dig, och annars förkastar du den.Förståelse noll.Men, visst är detta sant. Precis som Uri Geller….Att överleva i 10 dygn utan mat och dryck är ju möjligt, utan att vara s.k. religiös. Fråga dem som varit instängda i gruvor, pga jordbävningar, ras eller liknande.

Gilla

Haha! Lås in gafflarna, folk!

Gilla

Snilleblixten!Du är som ett särskild slags cirkusdirektör på aftonbladets blogg, särskild på så vis att cirkusens artister (inlånade element som icke ätande drickande indiska gubbar) strängt taget inte uppträder.Istället uppträder din publik!

Gilla

🙂

Gilla

Just det, Uri Geller. Som du ”bevisade” med en massa Youtube-klipp som vanligt.Och som knappast kan ses som någon slags bevis, vem som helst kan lägga in vad som helst där. Precis som Wikipedia som du också använder som ”bevis”.Ja, om du inte pratar mot dig själv som sagt.

Gilla

Därför gäller det att använda sin urskillningsförmåga…även Wikipedia kan innehålla sanning…

Gilla

”Därför gäller det att använda sin urskillningsförmåga”Jo, man kan önska det, herr avfärda-vedertagen-vetenskap-men-tro-på-vilken-gubbe-som-helst-som-kommer-med-otroliga-påståenden. 😀

Gilla

Vedertagen vetenskap?Prahlad Jani sopar mattan med denna s.k. vetenskap…

Gilla

”Vedertagen vetenskap?Prahlad Jani sopar mattan med denna s.k. vetenskap…”Och bevis för detta? Att han SÄGER att han inte ätit på 27000 dagar?

Gilla

Du skulle säkert även kräva bevis för bevisen…

Gilla

”Vedertagen vetenskap?Prahlad Jani sopar mattan med denna s.k. vetenskap…”Och bevis för detta? Att han SÄGER att han inte ätit på 27000 dagar?

Gilla

Du skulle säkert även kräva bevis för bevisen…

Gilla

”Du skulle säkert även kräva bevis för bevisen…”Det finns ganska enkel, allmänt vedertagen praxis för vad som kan kallas trovärdig vetenskap. Att han inte ätit eller druckit på sjuttio år går inte att bevisa, förstås, men att han klarar sig utan mat och dryck en LÄNGRE tid skulle kunna verifieras. Dock inte av ett slutet, oprofessionellt, religiöst färgat team som inte tillåter någon som helst utomstående granskning.Frågan är varför du själv kräver bevis på bevisen när det gäller just vetenskap – NÄR BEVISEN INTE PASSAR DIG – och när sådant påpekas uttrycker skepsis mot vanlig vetenskap i stort, men i andra fall stoltserar med att saker är ”vetenskapligt bevisade” (oavsett om de faktiskt är det eller inte)… och i DETTA FALL sväljer ALLT med hull och hår, trots att det finns MINIMAL bevisning.Varför är det för dig omöjligt att just denne man skulle kunna vara en bedragare? Finns det inte fula fiskar i alla vatten (till och med inom Hare Krishna, vilket du ju tidigare erkänt)?

Gilla

Denne man är ett unikum, han har testats vetenskapligt även tidigare!Ingenstans är man skonad från bedragare, inte ens inom Hare Krishna…rötägg finns överallt!

Gilla

”Du skulle säkert även kräva bevis för bevisen…”Det finns ganska enkel, allmänt vedertagen praxis för vad som kan kallas trovärdig vetenskap. Att han inte ätit eller druckit på sjuttio år går inte att bevisa, förstås, men att han klarar sig utan mat och dryck en LÄNGRE tid skulle kunna verifieras. Dock inte av ett slutet, oprofessionellt, religiöst färgat team som inte tillåter någon som helst utomstående granskning.Frågan är varför du själv kräver bevis på bevisen när det gäller just vetenskap – NÄR BEVISEN INTE PASSAR DIG – och när sådant påpekas uttrycker skepsis mot vanlig vetenskap i stort, men i andra fall stoltserar med att saker är ”vetenskapligt bevisade” (oavsett om de faktiskt är det eller inte)… och i DETTA FALL sväljer ALLT med hull och hår, trots att det finns MINIMAL bevisning.Varför är det för dig omöjligt att just denne man skulle kunna vara en bedragare? Finns det inte fula fiskar i alla vatten (till och med inom Hare Krishna, vilket du ju tidigare erkänt)?

Gilla

Denne man är ett unikum, han har testats vetenskapligt även tidigare!Ingenstans är man skonad från bedragare, inte ens inom Hare Krishna…rötägg finns överallt!

Gilla

”Denne man är ett unikum, han har testats vetenskapligt även tidigare!Ingenstans är man skonad från bedragare, inte ens inom Hare Krishna…rötägg finns överallt!”Jag håller ju på att avveckla min närvaro här, men måste ändå påpeka att den observation som gjorts tidigare inte nådde någon särskilt hög vetenskaplig standard, och dess resultat (som inte heller publicerats enligt vetenskaplig standard) inte bevisar någonting. Den nya observationen kan inte heller anses som vetenskapligt tillfredsställande – om den inte presentarerar FULLSTÄNDIGT banbrytande, och VERIFIERBARA, resultat som förklarar hur karln får energi (klorofyll kanske?). Gissa hur stora chanserna är för det.Jag säger inte att han är en bluff, bara att sannolikheten att han inte är det är minimal – och att dessa observationer/tester INTE är särskilt vetenskapliga. Samt att du är väldigt godtrogen som inte visar den minsta skepsis – antagligen bara för att luftarianer skulle passa fint in i din världsbild.

Gilla

”Denne man är ett unikum, han har testats vetenskapligt även tidigare!Ingenstans är man skonad från bedragare, inte ens inom Hare Krishna…rötägg finns överallt!”Jag håller ju på att avveckla min närvaro här, men måste ändå påpeka att den observation som gjorts tidigare inte nådde någon särskilt hög vetenskaplig standard, och dess resultat (som inte heller publicerats enligt vetenskaplig standard) inte bevisar någonting. Den nya observationen kan inte heller anses som vetenskapligt tillfredsställande – om den inte presentarerar FULLSTÄNDIGT banbrytande, och VERIFIERBARA, resultat som förklarar hur karln får energi (klorofyll kanske?). Gissa hur stora chanserna är för det.Jag säger inte att han är en bluff, bara att sannolikheten att han inte är det är minimal – och att dessa observationer/tester INTE är särskilt vetenskapliga. Samt att du är väldigt godtrogen som inte visar den minsta skepsis – antagligen bara för att luftarianer skulle passa fint in i din världsbild.

Gilla

Blir ganska rädd när jag läser kommentarerna… Varför är folk så trångsynta? Varför skulle detta inte kunna vara sant? Jag tycker att det är ganska skrämmande att vi i vårt svenska samhälle är SÅ säkra på att vi lever på rätt sätt…

Gilla

Kan bara hålla med dig, kära Maria!

Gilla

Blir ganska rädd när jag läser kommentarerna… Varför är folk så trångsynta? Varför skulle detta inte kunna vara sant? Jag tycker att det är ganska skrämmande att vi i vårt svenska samhälle är SÅ säkra på att vi lever på rätt sätt…

Gilla

Kan bara hålla med dig, kära Maria!

Gilla

Hej Maria!Skälet till att det är högst osannolikt att det är sant, är att påståendet går emot allt vi vet om hur människokroppen fungerar – hur den får energi för de mest grundläggande funktioner. Om det skulle visa sig sant skulle det vara en vetenskaplig revolution utan dess like. Samtidigt är historien full av bluffmakare, även inom detta område, där det till synes inte finns någonting att vinna – det har funnits ”heliga människor” som avslöjats (inför tevekameror!) med dolda matgömmor.Så att ställa sig skeptisk till att någon levt på luft i sjuttio år är knappast trångsynt – om man inte tycker det är trångsynt att inte tro på vad som helst som folk säger att de kan göra (jag kan gå på vatten! jag kan flyga! jag känner tomten!).Sen kan man självklart tro på vad man vill. Kanske är det sant, att han lever på luft? Men här i bloggen görs det anspråk på VETENSKAPLIG BEVISNING, och det är någonting helt annat. Någon sådan finns det inte. Det finns en tidigare, högst bristfällig undersökning, som inte följer rimliga vetenskapliga metoder och som inte visar mer än att nämnde yogi kunde fasta i nio dagar, ungefär. Ingenting utesluter fusk, och likväl visar observationens resultatindikationer på t.ex. uttorkning. Den senaste undersökningen – ledd av samma läkare! – verkar visserligen rigorösare men är inte heller den särskilt tillfredsställande vetenskapligt – det finns fortfarande gott om utrymme för fusk, och oberoende observation har förbjudits.Så varför är det så trångsynt att acceptera påståendena – som faktiskt är HÖGST anmärkningsvärda – rakt av?

Gilla

Uttorkning?Belägg för det, tack!Om den helige mannen inte torkat ut på 74 år utan föda och vätska, varför skulle han ha gjort det på 10 dagar?FAKTUM är att han även denna gång klarade testerna utan några problem; han var utan föda och vätska i hela 15 DYGN, och kom ut ur isoleringen pigg som en mört:http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7098888.abhttp://www.epochtimes.se/articles/2010/05/24/19301.htmlForskningsrapporterna kommer att publiceras av DIPAS:http://www.drdo.org/labs/dipas/index.html

Gilla

Källan är förstås rapporten från första observationen. Urinämnesnivåerna i blodet antyder, så vitt jag förstår, begynnande uttorkning. Inget avgörande bevis kanske, men det finns heller inget i rapporten som förklarar hur han får sin energi, och det finns ingenting om hans påstådda ”hål i gommen”. Och det finns ingenting som visar att fusk kan uteslutas.Även i den senare observationen finns det som sagt klara brister i hur ”heltäckande” den är, och hur mycket den utesluter möjligt fusk. Och bara en sån sak som att han fick bada och GURGLA SIG visar ju att han mycket väl kan ha smugit i sig vätska. Och vare sig han är en baddare på att fasta, eller har någon medhjälpare, eller om hela teamet är med på det hela (jämfört med att fuska fram månlandningarna vore förstås den här lilla bluffen en barnlek) – eller om han rentav är på riktigt! – så finns det INGENTING övertygande som utesluter fusk.Det har funnits FULLT av charlataner inom detta område tidigare. Varför FÖRUTSÄTTA att Prahlad Jani är ”the real deal”?Och än en gång: 15 dygn är någonting HELT annat än SJUTTIO ÅR.Det ska bli intressant att se hur rapporten kommer att lyda. Jag förutspår a) inga revolutionerande upptäckter, och b) ingenting vetenskapligt övertygande.

Gilla

Nej, det är från den andra observationen:http://www.epochtimes.se/articles/2010/05/24/19301.htmlDessutom, icke att förglömma, han var video-övervakad dygnet runt av kameror!

Gilla

Källan är förstås rapporten från första observationen. Urinämnesnivåerna i blodet antyder, så vitt jag förstår, begynnande uttorkning. Inget avgörande bevis kanske, men det finns heller inget i rapporten som förklarar hur han får sin energi, och det finns ingenting om hans påstådda ”hål i gommen”. Och det finns ingenting som visar att fusk kan uteslutas.Även i den senare observationen finns det som sagt klara brister i hur ”heltäckande” den är, och hur mycket den utesluter möjligt fusk. Och bara en sån sak som att han fick bada och GURGLA SIG visar ju att han mycket väl kan ha smugit i sig vätska. Och vare sig han är en baddare på att fasta, eller har någon medhjälpare, eller om hela teamet är med på det hela (jämfört med att fuska fram månlandningarna vore förstås den här lilla bluffen en barnlek) – eller om han rentav är på riktigt! – så finns det INGENTING övertygande som utesluter fusk.Det har funnits FULLT av charlataner inom detta område tidigare. Varför FÖRUTSÄTTA att Prahlad Jani är ”the real deal”?Och än en gång: 15 dygn är någonting HELT annat än SJUTTIO ÅR.Det ska bli intressant att se hur rapporten kommer att lyda. Jag förutspår a) inga revolutionerande upptäckter, och b) ingenting vetenskapligt övertygande.

Gilla

Nej, det är från den andra observationen:http://www.epochtimes.se/articles/2010/05/24/19301.htmlDessutom, icke att förglömma, han var video-övervakad dygnet runt av kameror!

Gilla

Jag menade att uppgifterna om uttorkning var från första observationen.Det som står i epochtimes-länken är uttalanden om en 15 dagars fasta. Det står ingenting om vad den ”fysiska omvandlingen” skulle bestå i – hur en människa skulle kunna omvandla ljus och luft (?) till energi. Det står ingenting om huruvida de tittat efter något hål i gommen. Det står ingenting som övertygar om att det inte kan vara bluff – har de analyserat hans badvatten efter spår av urin/avföring? Kanske – det får analysen visa, OM den kan anses som tillförlitlig.Det går inte att komma ifrån: denna slutna undersökning verkar högst bristfällig, särskilt med tanke på den oberoende granskningen som stoppats.Och videokamerorna var inte heltäckande; det finns tillfällen då yogin varit utanför bild, och det finns tillfällen då personer skymt sikten tillräckligt för att han mycket väl kan ha fått föda smugglad till sig. Och, som sagt: bad och gurgling, präktiga tillfällen till ”återfuktning”…

Gilla

Stod inget om uttorkning, stod bara att han ”slightly” hade minskat i vikt, vilket inte är något konstigt då människan aldrig väger exakt på grammet lika mycket dag till dag, oavsett om man fastar eller inte!Källa till att en oberoende granskning stoppats, tack!Källa till att personer skulle ha skymt sikten, tack!Badande?Han gurglade bara, och då mätte man exakt hur mycket som gick in och hur mycket som kom ut!

Gilla

Jag menade att uppgifterna om uttorkning var från första observationen.Det som står i epochtimes-länken är uttalanden om en 15 dagars fasta. Det står ingenting om vad den ”fysiska omvandlingen” skulle bestå i – hur en människa skulle kunna omvandla ljus och luft (?) till energi. Det står ingenting om huruvida de tittat efter något hål i gommen. Det står ingenting som övertygar om att det inte kan vara bluff – har de analyserat hans badvatten efter spår av urin/avföring? Kanske – det får analysen visa, OM den kan anses som tillförlitlig.Det går inte att komma ifrån: denna slutna undersökning verkar högst bristfällig, särskilt med tanke på den oberoende granskningen som stoppats.Och videokamerorna var inte heltäckande; det finns tillfällen då yogin varit utanför bild, och det finns tillfällen då personer skymt sikten tillräckligt för att han mycket väl kan ha fått föda smugglad till sig. Och, som sagt: bad och gurgling, präktiga tillfällen till ”återfuktning”…

Gilla

Stod inget om uttorkning, stod bara att han ”slightly” hade minskat i vikt, vilket inte är något konstigt då människan aldrig väger exakt på grammet lika mycket dag till dag, oavsett om man fastar eller inte!Källa till att en oberoende granskning stoppats, tack!Källa till att personer skulle ha skymt sikten, tack!Badande?Han gurglade bara, och då mätte man exakt hur mycket som gick in och hur mycket som kom ut!

Gilla

SLUTSATSEN uttorkning drogs aldrig, förstås. Men förhöjda halter av urinämnen i blodet indikerar begynnande uttorkning (och sista mätningen, efter avslutad observation, visar sänkt värde vilket skulle kunna stämma med att han kunnat dricka ohämmat igen).Som sagt, det är inget bevis på någonting, men det är heller ingenting annat i rapporten. En bättre genomförd, RIKTIGT VETENSKAPLIG undersökning, hade kunnat generera bra mycket säkrare resultat och slutsatser. Jag vill minnas att en Dr Samaram nekades tillträde men hittar inte någon ordentlig källa till det (mer än i kommentarerna tillhttp://nirmukta.com/2010/05/17/beyond-bodily-needs-prahlad-jani-the-solarian-scam/däremot står det på åtskilliga ställen om hur Sanal Edamaruku nekats tillträde, till exempel härhttp://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1274779/The-man-says-eaten-drunk-70-years-Why-eminent-doctors-taking-seriously.htmlExempel på bristfällig kamerabevakning finns en bit in i den här:http://www.youtube.com/watch?v=G9On0X3nBaY…och eftersom yogin flera gånger tagits utanför sitt rum för tester finns ännu fler tillfällen till fusk. Angående bad (2003 badade han i alla fall) och gurgling, så vore det omöjligt att hela mängden vatten finns kvar efteråt – en viss mängd måste helt enkelt absorberas, och det måste de ha antagit marginaler för. Små mängder vatten skulle lika gärna kunna sväljas (det är inget som säger att han nödvändigtvis måste hälla i sig mängder vatten i smyg; han kan fortfarande vara fysiskt exceptionell, en riktig mäster-fastare – men det är inte samma sak som att gå utan mat och vatten i sjuttio år, ett påstående som aldrig kommer att kunna bevisas. Själv skulle jag nöja mig med en ORDENTLIG undersökning som varade i några veckor till…)Nu borde man kanske vänta tills analyserna är klara, men ändå… oavsett om han är ”på riktigt” eller inte, så är detta inga undersökningar som bevisar det. De är bristfälliga och tämligen ovetenskapliga – de FÖRUTSÄTTER i princip att det är sant som han säger, och vill bara få fram uppgifter som stödjer detta; hade de som ledde det hela varit någorlunda vetenskapligt seriösa så hade de gått in i projektet med mycket större skepsis, eftersom påståendena är naturvetenskapligt orimliga och kräver ANMÄRKNIGSVÄRDA bevis. Bristen på insyn drar ned trovärdigheten ytterligare.

Gilla

Kan du ge oss en tidsangivelse var exakt på videon som den helige mannen skulle ha gått ur bild eller skymts av läkaren, tack!

Gilla

Från Sanal Edamarukus egen blogg:”While the test was running, I exposed some of those loopholes in a live programme on India TV: an official video clip revealed that Jani would sometimes move out of the CCTV camera’s field of view; he was allowed to receive devotees and could even leave the sealed test room for a sun bath; his regular gargling and bathing activities were not sufficiently monitored and so on. I demanded an opportunity to check the test set-up with an independent team of rationalist experts. There was no immediate reaction from Ahmadabad. But a sudden call from Sterling hospital invited me – live on TV – to join the test the next day itself.Early morning, ready to fly to Gujarat, we were informed that we had to wait for the permission of the ”top boss” of the project. Needless to say: this permission never came.Similarly, we were unable to attend Shah’s first Jani test in November 2003 (that was financed by Dipas too). Shah has a long record of conducting these studies, which up till now have never been discussed in any scientific journal. They merely try to prove his strange sunshine theory: that humans can stop eating and drinking and switch to ”other energy sources, sunlight being one”. Prahlad Jani is not Shah’s first poster child. In 2000/2001, he tested one Hira Manek for more than a year and confirmed his claim that he was feeding on sunshine only (and sometimes a little water). The idea that Shah’s research was investigated by Nasa and the University of Pennsylvania was officially denied by both the misrepresented parties.”http://sanaledamaruku.blogspot.com/2010/05/guardian-indias-man-who-lives-on.html

Gilla

Vi väntar på att få ta del av dessa påstådda TV-klipp…Att den helige yogin Prahlad Jani inte nämns med ett ord i ”vetenskapliga” tidskrifter är ju inget konstigt alls, med tanke på att han skulle kullkasta den rådande mekanistiska världsbilden…Allt som går emot det materialistiska paradigmet vägrar man att publicera i dessa s.k. vetenskapliga tidskrifter…ta bara alla fossilbevis och artefakter som bevisar att människan funnits på jorden i hundratals miljoner år..

Gilla

Från Sanal Edamarukus egen blogg:”While the test was running, I exposed some of those loopholes in a live programme on India TV: an official video clip revealed that Jani would sometimes move out of the CCTV camera’s field of view; he was allowed to receive devotees and could even leave the sealed test room for a sun bath; his regular gargling and bathing activities were not sufficiently monitored and so on. I demanded an opportunity to check the test set-up with an independent team of rationalist experts. There was no immediate reaction from Ahmadabad. But a sudden call from Sterling hospital invited me – live on TV – to join the test the next day itself.Early morning, ready to fly to Gujarat, we were informed that we had to wait for the permission of the ”top boss” of the project. Needless to say: this permission never came.Similarly, we were unable to attend Shah’s first Jani test in November 2003 (that was financed by Dipas too). Shah has a long record of conducting these studies, which up till now have never been discussed in any scientific journal. They merely try to prove his strange sunshine theory: that humans can stop eating and drinking and switch to ”other energy sources, sunlight being one”. Prahlad Jani is not Shah’s first poster child. In 2000/2001, he tested one Hira Manek for more than a year and confirmed his claim that he was feeding on sunshine only (and sometimes a little water). The idea that Shah’s research was investigated by Nasa and the University of Pennsylvania was officially denied by both the misrepresented parties.”http://sanaledamaruku.blogspot.com/2010/05/guardian-indias-man-who-lives-on.html

Gilla

Vi väntar på att få ta del av dessa påstådda TV-klipp…Att den helige yogin Prahlad Jani inte nämns med ett ord i ”vetenskapliga” tidskrifter är ju inget konstigt alls, med tanke på att han skulle kullkasta den rådande mekanistiska världsbilden…Allt som går emot det materialistiska paradigmet vägrar man att publicera i dessa s.k. vetenskapliga tidskrifter…ta bara alla fossilbevis och artefakter som bevisar att människan funnits på jorden i hundratals miljoner år..

Gilla

Vi väntar på att få ta del av den heltäckande kamerabevakningen – exempel på när han går ur bild eller skyms av läkaren finns i klippet jag postade i den andra tråden.Intressant att du nu sätter ”vetenskaplig” inom nedsättande citattecken, medan rubriken på själva sidan lyder ”vetenskapligt mirakel”… så här är det ju: de som leder undersökningen hävdar att den är ”vetenskaplig”, du hävdar att den är ”vetenskaplig”, och grunden för reportagen är att det är häpnadsväckande vetenskapliga rön som ska presenteras. Om den verkligen följer vetenskapliga normer, och kan presentera någonting som förklarar hur Prahlad Janis kropp kan fungera – hur den kan omvandla energi från solen, luften, eller vad det nu är, eller om det är något han får genom ett hål i gommen – om undersökningen ÄR vetenskaplig och dess rön trovärdiga och intressanta, så KAN de publicera i en vetenskaplig skrift, och forskarvärlden skulle KASTA sig över materialet. För den som har den minsta lilla insikt i vetenskapsvärlden är det en fullständig självklarhet. ”Forskarteamet” söker FYSISKA orsaker och verkningar, FYSISKA förklaringar, som kanske skulle kunna anses göra det ”andliga” mer påtagligt. Hänger det ihop och är trovärdigt skulle den vetenskapliga världen inte ha några som helst problem med det.

Gilla

Med tanke på att det vetenskapliga etablissemanget inte ens publicerar något om alla de hundratals fynd som bevisar att Människan funnits i hundratals miljoner år, så fattar man ju att de inte med ett ord kommer skriva något om Prahlad Janis fastande – detta utgör ju hot mot den materialistiska världsbilden…

Gilla

Dumt att tro på sagoböcker ”bibeln”. Och jorden är inte platt,och inte av större betydelse i universum.Sedan är det väll de kristna som mördat mest människor i historien.Läs och lär i stället mer om universum,antalet exoplaneter är redan 1500,och man har räknat fram att bara i vintergatan finns 50 miljoner planeter som ligger på rätt avstånd från sin sol,och har rätt storlek.Men det är klart man får tro på vad man vill,vi har ju religionsfrihet här i Sverige.

Gilla

Dumt att tro på sagoböcker ”bibeln”. Och jorden är inte platt,och inte av större betydelse i universum.Sedan är det väll de kristna som mördat mest människor i historien.Läs och lär i stället mer om universum,antalet exoplaneter är redan 1500,och man har räknat fram att bara i vintergatan finns 50 miljoner planeter som ligger på rätt avstånd från sin sol,och har rätt storlek.Men det är klart man får tro på vad man vill,vi har ju religionsfrihet här i Sverige.

Gilla

Lämna en kommentar

Kategorier