Död o Återfödd´s Blogg – Hare Krishna, kära älskade vänner!

VARFÖR TVINGAS VI FÖDAS OCH DÖ? Varför föll vi ner hit till den gudsförgätna materiella världen ???

Posted on: 19 september, 2009


 

VARFÖR TVINGAS VI FÖDAS, ÅLDRAS, LIDA OCH DÖ?

VARFÖR STRAFFAS VI IDELIGEN AV MODER NATUR?

Jo, eftersom vi lever ett syndfullt materialistiskt leverne, ett gudlöst hedonistiskt liv, där vi vänt Gud ryggen, glömt bort Gud och vårt eviga kärleksfulla förhållande med Honom i den andliga världen…

Vi ville glömma Gud, drömma oss bort från Honom, sätta oss själva i centrum, imitera och leka Gud, varför vi förpassades ner hit till den virtuella illusoriska drömvärlden, där vi alla kan drömma iväg och leka Gud!

Bara 1/10 av alla själar, minigudar, gjorde detta urbota dumma val, medan 9/10 av själarna befinner sig i den eviga andliga världen, bortom vår relativa rumtid, i den absoluta rumtiden, i eviga lycksaliga kärleksfulla förhållanden med Gud!

HUR BEFRIAR VI OSS FRÅN ÅTERUPPREPAD FÖDSEL OCH DÖD?

Jo, genom att sluta upp med att utföra materialistiska handlingar (orsakar karma), som tvingar oss att återfödas för att kunna ta del av det resulterande karmat.

Som man sår får man skörda…öga för öga, tand för tand…gör jag andra illa i detta liv, så måste jag komma tillbaka, reinkarneras, för att i min tur bli illa behandlad!

Varför föds vissa med en silversked i munnen, medan andra föds i lidande och misär?

Jo, pga ens individuella karmakonto…karmalagen, en gudomligt rättvis naturlag, som ger en precis vad man förtjänar!

Vilket är mer rättvist och logiskt; att det var vårt karma eller att det var fantasifostret ”slumpen”, som avgjorde vart vi föddes i detta liv och som avgör vart vi föds i vårt nästa liv?

GIVETVIS VÅRT KARMA SOM AVGÖR VÅR FRAMTID!

Goda gärningar genererar god karma
och onda gärningar genererar ond karma, men det slutliga målet är att uppnå ett upplyst andligt stadium, där ingen mer karma produceras, vilket medför att vi själar, vi eviga individer, inte längre behöver reinkarnera tillbaka hit till den mörka gudsförgätna materiella världen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Karma
http://en.wikipedia.org/wiki/Karma

VILL VI STÅ PÅ GOD FOT MED MODER NATUR?

Ja, då bör vi utföra andliga, gudsmedvetna handlingar, som inte orsakar något karma, genom att dyrka, tillbe och tjäna universums ursprung, Gud, för då tömmer vi våra karmakonton och slipper återfödas mer, och återvänder efter ”döden” tillbaka Hem till den eviga andliga världen, Guds eviga rike, världen utan oro, utan födelse, lidande eller död…

MODER NATUR = GUDINNAN MAYA

Moder Natur personifieras av Gudinnan Maya (Herren Shivas gemål), som är den materiella skapelsens gudinna, vars uppgift här i den materiella världen är att täcka de levande varelsernas eviga andliga identitet med den illusoriska materiella energin, och låter dem på så sätt leva ut sina drömmar, sina materiella önskningar, i allehanda materiella kroppar, från liv till liv…

Om vi själar istället önskar att återvända tillbaka till Gud, till vårt ursprungliga andliga medvetande, då manifesterar sig Maya istället som Yogamaya, hennes andliga motsvarighet, som hjälper oss själar att ta oss tillbaka till den eviga andliga världen, bortom vår relativa rumtid!

Maya och Yogamaya har motsatta funktioner här i den materiella världen.

Medan Maya skapar en situation i vilken själen är belägen i en illusorisk tillvaro där denne glömt Gud, så skapar Yogamaya en atmosfär genom vilken den levande varelsen kan genomskåda den materiella världens illusion och återknyta ett personligt förhållande till universums ursprung, Gud, för att sedan efter den fysiska döden återvända till Guds eviga rike i den andliga världen!

Den materiella världen (Guds baksida) är en perverterad reflektion, hägring, skuggvärld, av den eviga andliga världen (Guds framsida), och den här gudsförgätna materiella världen är till för oss själar som ville glömma Gud, drömma oss bort från Honom, sätta oss själva i centrum, imitera och leka Gud, vilket vi själar ges möjlighet till här i den virtuella illusoriska drömvärlden…

 

Gudinnan Maya; Materiella världens Moder!

 

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)….Herren vare med er!

Aum, Om tat sat, Hare Krishna

Eder evigt tillgivne,
Fick en Snilleblixt


Annonser

34 svar to "VARFÖR TVINGAS VI FÖDAS OCH DÖ? Varför föll vi ner hit till den gudsförgätna materiella världen ???"

Om du inte hade fötts så hade du aldrig kunnat ställa den här frågan.Detta är den enda världen till vilken man kan födas och från vilken man kan dö. Allt annat är bara sagor, vilket du så tydligt bekräftar gång på gång i din sorgliga blogg.

Gilla

Men *varför* tvingades vi att födas?Så du menar att av alla miljarder galaxer och himlakroppar som vår Skapare designat och konstruerat, så finns liv endast på denna ynka planet?Vad i Herrens Namn är det som får dig att tro det?

Gilla

Den här materiella världen är bara en låtsasvärld i jämförelse med den eviga beständiga andliga världen, där vi själar egentligen hör Hemma, eftersom vi alla ju är andevarelser!

Gilla

Gudinnan Maya ser ut som en tecknad bild. Gud, för då tömmer vi våra karmakonton och slipper återfödas mer, Konto? Lägg av snälla.

Gilla

Tecknad efter skrifternas utsagor!

Gilla

Påhittad av någon drogberusad indisk shaman för att få en get extra

Gilla

Droger löser inga problem!I andligt liv fyller droger ingen funktion!

Gilla

De gamla ”heliga” tokarna var väl berusade på droger så de såg det ena och det andra. Allt det här är bullshit. Teckna enligt skrifterna? Bruden på bilden ser helt mongo ut

Gilla

Finns inget heligt med droger!Om du inte gillar just denna teckning på Gudinnan Maya, så finns det en hel del andra!

Gilla

Eftersom du tror på evigt liv för din själ. Hur ser detta eviga liv ut.Själv skräms jag av tanken att leva ett evigt liv, även om det i min materialistiska värld skulle vara otroligt nice att få uppleva alla ens drömmar slå in, men hur kul är det egentligen efter ett par hundra år…. eller i en evighet.

Gilla

Hur det ser ut?Bortom vad ord kan beskriva!Så fantastiskt underbart!Du kan inte jämföra evigt liv i den andliga världen med livet här i den materiella världen, eftersom det i Guds värld inte existerar vare sig åldrande eller död, ej heller sjukdomar, olyckor eller hemskheter av något slag!Med andra ord, den andliga världen är den enda världen där man välkomnar evigheten med öppna armar!Finns ingenting skrämmande i den andliga världen, så din rädsla är högst obefogad!

Gilla

När man drömmer räknar man inte tiden. Varför drömmer vi? Endast för att bearbeta eller har drömmen även andra funktioner också som vi inte tänker på?

Gilla

Egentligen är även vakenheten här i den materiella världen som en dröm…Dagdrömmar och nattdrömmar, illusioner bägge två…När vi vaknar upp på ”andra sidan”, så kommer vi inse att även den vakna tiden är som en dröm…bara det att det nu verkar så verkligt när vi är mitt uppe i det hela, precis som drömmarna nattetid verkar så verkliga, tills vi vaknar upp…Det där med drömmar…bearbetning ja…även att man ”laddar batterierna”…besöker astralvärlden osv…

Gilla

Hei Snilleblixten!Jeg vill at du skal vite at jeg kommer til å følge din blogg, fordype meg i dine teorier og søke opp dine kildehenvisninger for en åndelig berikelse av min hverdag. Du har virkelig vist meg en ny måte å leve livet. Takk for din gudommelige blogg, og må Gud Herren velsigne deg!

Gilla

Tack kära Pater Peter Poster!

Gilla

”Men *varför* tvingades vi att födas?”Det är inte en meningsfull fråga. Om du inte hade fötts så hade du inte kunnat ställa den frågan. Därför är den poänglös. Det du säger är ”om saker och ting hade varit annorlunda, så hade de varit annorlunda”. Det är en tautologi.

Gilla

Fortfarande måste det finnas en *anledning* till varför vi föds in i materiella kroppar…vad är den anledningen?

Gilla

Det är du som säger att det måste finnas en sådan anledning. Debatterar du med dig själv? Jag har inte pratat om någon sådan anledning. Har du kanske läst fel någonstans nu igen?

Gilla

Så det finns ingen som helst orsak till varför vi hamnar i materiella kroppar här i den materiella världen?Du förtränger kausalitets-sambanden vad gäller oss levande varelser?

Gilla

Så vitt jag kan se finns ingen sådan anledning, nej. Du har sannerligen inte heller lyft minsta finger för att visa upp en sådan anledning. När kommer bevisen för alla dina galna påståenden egentligen?

Gilla

Är det för att du inte *vill* se någon anledning, eller?Jag har visst kommit med en anledning…vilken är att vi fortfarande har kvar materiella önskningar och begär från tidigare liv, vilka ännu inte uppfyllts!Samtidigt som vi måste skörda det karma vi sått i tidigare liv, som ännu inte hunnit skördas!

Gilla

Jag sa att du inte har visat upp någon sådan anledning, och det har du inte heller. Du har gjort slumpmässiga gissningar, ja, men några bevis har du inte bifogat.Jag ska titta på varje faktum du kan visa upp, men då krävs ju också att du har några fakta att komma med. Slumpmässiga gissningar är meningslösa.

Gilla

Det finns ju orsaker till allting annat här i den materiella världen…varför då inte även till varför vi hamnat i våra temporära jordiska stofthyddor?

Gilla

Om du singlar en slant och det blir klave, vad var då meningen med det? Vem var det som såg till att det inte blev krona?

Gilla

Om man t.ex. vid ett tärningskast exakt visste tärningens utgångshastighet etc, varenda litet vinddrag i luften samt alla ojämnheter och varje dammkorn på bordet där tärningen hamnar, så skulle man exakt kunna beräkna kastets utfall. Att man ändå betraktar utfallet som slumpstyrt beror således på vår okunskap. I själva verket är resultatet av kastet deterministiskt bestämt av tärningens initialtillstånd.

Gilla

Har du några som helst bevis på att gud ger dig dem jävla snilleblixtarna du påstår dig få?

Gilla

Vad skulle du godta som bevis för det?

Gilla

Varför skulle din Gud bara göra människan till intelligenta varelser?

Gilla

Det finns 400 000 arter av mänskliga varelser i universum!Varför bara människan?Fråga Honom!

Gilla

”Om man t.ex. vid ett tärningskast exakt visste tärningens utgångshastighet etc, varenda litet vinddrag i luften samt alla ojämnheter och varje dammkorn på bordet där tärningen hamnar, så skulle man exakt kunna beräkna kastets utfall.Att man ändå betraktar utfallet som slumpstyrt beror således på vår okunskap. I själva verket är resultatet av kastet deterministiskt bestämt av tärningens initialtillstånd.”Visst, men det var inte du som bestämde hur den skulle hamna. Vem var det då?

Gilla

Karmat hos den som kastade tärningen!

Gilla

Hahahahahahaha. Nej, men allvarligt nu. Skärp dig.

Gilla

Hur ska man kunna fråga gud om han inte finns?

Gilla

Inga problem, eftersom Han finns!

Gilla

Kommentarer inaktiverade.

Kategorier

%d bloggare gillar detta: